روزی برای خبرنگار

گروه فرهنگی الف،   4010516003
روزی برای خبرنگار

دکتر علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یاداشتی نوشت؛ هفدهم مرداد روز خبرنگار مبارک. درباره زنان و مردانى سخن ميگوييم كه در شادى و غم، در بحران ها و حوادث در خط مقدم اطلاع رسانى هستند.*اوريانا فالاچى* زن خبرنگارى كه راوى جنگ هاى مهم تاريخ بود و با بسيارى از شاهان و رهبران  دنيا مصاحبه و گفتگو كرد. او در ايران با شاه و بعد از انقلاب با امام خمينى و بازرگان و... مصاحبه كرد. او با خبرها، كتاب ها، مقالاتش مرز خبرنگارى را در عرصه جهانى ارتقاء بخشيد. يك نمونه مثال زدنى است.
شهيد *حسن باقرى* نيز نمونه بارز خبرنگارى در دوران دفاع مقدس است. او خبرنگار و عكاس روزنامه جمهورى اسلامى بود كه عازم جبهه شد و با نبوغ و استعداد فوق العاده اى كه داشت از فرماندهان ارشد جنگ شد و كارهاى بزرگ و ماندگار از خود برجاى گذاشت.
خبرنگارى شغل حساس و حركت در ميدان پر از مين و خطراست. آنان خطرات را به جان مى خرند تا سهم خود را در شفافيت، فساد ستيزى، پاسخگويی، اطلاع رسانى و آگاهى بخش جوامع بردارند.
خبرنگاران نياز به حمايت هاى مادى و معنوى در پرتو قانون جامع و همه جانبه دارند؛
*ثبات شغلى، بيمه، حقوق و مزاياى مكفى از يك سو و آموزش مستمر، ارتقاء سطح دانش و معلومات، از سوى ديگر* زمينه هاى شكل گيرى جامعه خبرنگارى آزاد، مستقل، هوشمند و متعهد را فراهم می كند.

با گراميداشت ياد *شهيد محمود صارمى* كه روز شهادتش روز خبرنگار ناميده شده است. به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه روز خبرنگار را تبريک و قدردان زحمات آنها هستيم.