پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته پیش رو

گروه اقتصادی الف،   4010514061

پیش بینی می شود با توجه به تعطیلی بازارها داد و ستدها در بخش طلا و سکه به حداقل خود برسد و قیمت های روز پنجشنبه سیزدهم مرداد در بازار حداقل تا روز سه شنبه باقی بماند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته پیش رو

به گزارش همشهری آنلاین،محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: درهفته ای که گذشت تغییرات قیمت دلار در حد چند دلار بود. روز گذشته به طور متوسط با ۹ دلار افزایش هفتگی هر انس طلا به ۱۷۷۵دلار رسید و قیمت هر انس نقره هم ۲۰ دلار و ۱۰ سنت شد.  

 

کارشناس ارشد طلا و جواهر افزود: در حالیکه قیمت ارز حالت صعودی به خود گرفته بود ولی با توجه به احیای مذاکرات برجام این روزها شاهدیم که قیمت ارز سیر نزولی پیدا کرده و با کاهش همراه شده است. طبیعتا کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا این روزها در بازار می تواند تاثیر مستقیم کاهشی روی قیمت ها داشته باشد.

روز گذشته قیمت سکه طرح قدیم به ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید که به طور متوسط ۱۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی را داشت. 

در آخرین روز از معاملات قیمت سکه طرح جدید به ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید که به طور متوسط ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را تجربه کرد. 

نیم سکه هم‌ روز گذشته در آخرین معاملات ۸ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان داد و ستد شد که با ۷۰ هزار تومان کاهش هفتگی مواجه بود. 

ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسید که ۸۰ هزار تومان کاهش هفتگی را داشت. 

سکه های گرمی نیز بدون تغییر ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شدند. 

قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز در روز گذشته در آخرین معاملات ۵ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان شد که البته در طول هفته با نوسانات قیمت انس و قیمت ارز تغییراتی داشت و به طور متوسط با ۶۵ هزار تومان برای هر مثقال کاهش هفتگی همراه شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار روز گذشته با کاهش ۱۵ هزار تومانی هر گرم در طول هفته به یک میلیون و ۳۶۴ هزار تومان رسید. 

در آخرین روز از معاملات هفتگی هر گرم طلای ۲۰ عیار یک میلیون و ۵۱۵ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۱ عیار یک میلیون و ۵۹۱ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۲ عیار یک میلیون و ۶۶۷ هزار تومان، و هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۸۱۹ هزار تومان بود. 

قیمت های اعلام شده روز گذشته بر اساس ارز بازار آزاد دلار ۳۱ هزار و ۲۳۰ تومان، یورو ۳۲ هزار تومان و درهم امارات هم ۸ هزار و۶۴۰ تومان و مبنای داد و ستد هم‌ بر اساس انس ۱۷۷۵ دلار بود.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص حباب سکه هم گفت: این ‌روزها کاهش تقاضا باعث کاهش حباب هم شده؛ روز گذشته حباب سکه در محدوده یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان بود که به طور متوسط در طول هفته حدودا ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان کاهش داشت.

کاهش داد و ستدها
کشتی آرای با توجه به تعطیلی که روز شنبه بازار اصلی تهران و بازارهای کشور به مناسبت ایام سوگواری دارند پیش بینی کرد که داد و ستدها به حداقل خود برسد.

به گفته او، قیمت هایی که روز گذشته در بازار بوده حداقل تا روز سه شنبه باقی خواهد ماند. بنابراین قیمت طلا، ارز و سکه در این چند روز با توجه به این تعطیلی ها تغییری نخواهد کرد.