راهنمای گرفتن آمبولانس خصوصی + مزایا و شرایط

گزارش بازرگانی،   4010513107

 گرفتن آمبولانس خصوصی در تمام شهر های ایران رفته رفته با توجه به شرایط کرونایی و افزایش جمعیت در حال افزایش است.

موسسه های خصوصی و گرفتن آمبولانس خصوصی

گرفتن آمبولانس خصوصی رفته رفته در همه شهرهای ایران رو به گسترش است. افزایش جمعیت و کمبود نیروهای امدادی و اورژانسی دولتی باعث شده است که بخش خصوصی وارد میدان شود. به نحوی که شرکت‌های خصوصی با سرمایه گذاری در این بخش، به نقل و انتقال بیماران اورژانسی به بیمارستان های دولتی و خصوصی می پردازند. این شرکت ها طبق آئین نامه هایی که از طرف وزارت بهداشت و علوم پزشکی تعیین می شوند، مدیریت می شوند. نظارت بر این موسسات هم از طرف همین وزارتخانه صورت می گیرد. ما امروز در این مقاله می خواهیم در رابطه با خدمات موسسات آمبولانس خصوصی به طور عام و موسسه ستایش امداد به طور ویژه صحبت کنیم.

گرفتن آمبولانس خصوصی

مزایای استفاده و گرفتن آمبولانس خصوصی

طبق تعریفی که در رابطه با گرفتن آمبولانس خصوصی قبلا بیان کردیم، موسسات آمبولانس خصوصی وظیفه جابه‌جایی بیماران به مراکز درمانی و بیمارستانی را بر عهده دارند. از مزایای این شرکت ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

. این موسسات به شکل شبانه روزی کار می کنند و برای نقل و انتقال بیماران هیچ اولویتی قائل نیستند. در حقیقت به همه بیمارانی که از آنها تقاضای کمک کرده اند، رسیدگی می شود.

. علاوه بر گرفتن آمبولانس خصوصی به منظور انتقال بیمار خدمات اورژانسی دیگر هم توسط این مراکز معمولا  ارائه می شود.

. گرفتن آمبولانس خصوصی این مزیت را دارد که در صورت موافقت پزشک و سوپروایزر، بیمار به بیمارستان‌های خصوصی منتقل  شود. اما اورژانس عادی بیماران را به بیمارستان ها و مراکز دولتی ارجاع می دهد.

نکته: انتقال بیمار به بیمارستان خصوصی منوط به کسب اجازه و استعلام از آن بیمارستان است. با دادن شرح حال بیمار، بررسی تخت خالی ، طرف بیمه بودن بیمارستان، و مواردی اینچنینی با کسب اجازه از بیمارستان و همراه بیمار، وی را به بیمارستان خصوصی منتقل می کنند.

. استفاده از آمبولانس خصوصی برای جابه‌جایی بیماران از شهری به شهر دیگر می تواند یکی از مهمترین مزیت های آن باشد. امکانات کامل و جامع در این آمبولانس ها می تواند خیال همراهان بیمار را در سلامت رسیدن بیمارشان، راحت کند.

. استفاده از آمبولانس خصوصی می تواند در هر ساعتی از شبانه روز اتفاق بیفتد.

. برای پذیرش از بیمارستانهای خصوصی این کار به راحتی و بدون اینکه همراه بیمار دچار مشکل شود، توسط آمبولانس های خصوصی صورت می گیرد.

 

چرا ستایش امداد را انتخاب کنیم؟

در کلانشهری مانند تهران به دلیل وسعت و جمعیت زیاد، شرکت های خصوصی زیادی در حوزه امداد و خدمات بهداشتی، مشغول به کار هستند. یکی از این موسسات شرکت ستایش امداد است. موسسه ای که به صورت شبانه روزی و کاملا حرفه ای، برای امدادرسانی به شهروندان تهرانی در هر نقطه ای از تهران آماده است.

استفاده از آمبولانس خصوصی در شهری با جمعیت تهران بسیار به صرفه تر و معقولانه‌تر از استفاده از آمبولانس دولتی است. حجم بالای کاری مراکز اورژانس دولتی، ارجاع به بیمارستان های دولتی، تاخیر در پاسخ گویی و رسیدن آمبولانس، همه و همه می تواند دلایل قانع کننده ای برای صرف نظر از خدمات اورژانس دولتی باشد.

شرکت ستایش امداد، دارای آمبولانس هایی با درجه های مختلف می باشد. منظور از درجه یا همان تیپ آمبولانس هم یعنی تفاوت در تجهیزات و امکانات آمبولانس ها. در حقیقت با توجه به موقعیت بیمار و مشکلی که رخ داده، نوع آمبولانس های اعزامی هم در این شرکت متفاوت خواهد بود.

راهنمای گرفتن آمبولاانس خصوصی

برای گرفتن آمبولانس خصوصی از این مرکز می توانید به صفحه لینک شده مراجعه و از طریق شماره تلفن های داده شده ثبت درخواست کنید. در اسرع وقت و کوتاهترین زمان ممکن به آمبولانس دسترسی پیدا خواهید کرد.

 

به چه امکانات و ویژگی هایی باید در هنگام گرفتن آمبولانس خصوصی توجه کنیم؟

استفاده از آمبولانس خصوصی یکی از مزیت های مهمی که دارد، این است که در آنها معمولا امکانات و شریط ویژه برای بیماران در نظر گرفته می شود. مثلا آمبولانسی که برای جابه‌جایی نوزادان به بخش های ویژه ای مثل NICU در نظر گرفته می شود با آمبولانسی که برای منتقل کردن بیمار قلبی و مغزی استفاده می شود، متفاوت است. به نوعی آمبولانس ها در مراکز خصوصی با توجه به امکانات داخل ماشین به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.

به طور حتم استفاده از آمبولانس خصوصی و ویژه یا به عبارتی VIP که در آنها حتی می توانیم امکانات بخش های CCU و ICU را ببینیم، می تواند دلگرمی خاصی به همراهان بیمار مخصوصا در مسافت های طولانی بدهد.

 

مسافت های طولانی، گرفتن آمبولانس خصوصی، انتقال سریع

گرفتن آمبولانس خصوصی فقط به معنی استفاده از ماشین های آمبولانس نیست! گاهی شرایط بیمار بسیار حاد است. به نحوی که نقل و انتقال با ماشین هم زمان زیادی را تلف می کند و هم برای جان بیمار خطرناک است. در این مواقع از آمبولانس های هوایی مانند هلی کوپتر باید استفاده شود.

تعجب نکنید! در کشور ما هم مراکز اورژانس خصوصی وجود دارند که جابه‌جایی هوایی را انجام می دهند. در این مراکز بیمار به خواست همراهان و توصیه و تایید تیم پزشکی می تواند برای ادامه درمان به کشورهای خارجی نیز منتقل شود.

آمبولانس های هوایی دارای امکانات و شرایط ویژه ای هستند. این امکانات به شکل دائم می تواند در طول مسیر در خدمت بیمار قرار بگیرد. علاوه بر امکانات مستقر در این آمبولانس ها، امکانات بیشتری هم می تواند اضافه شود. پس جای هیچ نگرانی برای همراهان بیمار باقی نمی ماند.

گرفتن آمبولانس خصوصی هوایی، سفر را برای بیمار ایمن، کوتاه و مطمئن از نظر امکانات پزشکی می‌کند. علاوه بر اینها در آمبولانس های هوایی معمولا تیم پزشکی مجربی هم بیمار را در طول مسیر همراهی می کنند. درضمن همراهان بیمار هم در آمبولانس های هوایی امکان جابه‌جایی را دارند. این مسئله برای افرادی که دچار سانحه و اتفاقات ناگهانی شده اند، می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

داخل یک نمونه اورژانس هوایی

وضعیت قرارداد مراکز اورژانس خصوصی با بیمه ها

اولین مسئله ای که ممکن است در زمان گرفتن آمبولانس خصوصی به ذهن همراهان بیمار بیاید، هزینه‌ای است که باید در نهایت پرداخت کنند. خوشبختانه بیمه های مختلفی در ایران وجود دارند که طرف قرارداد با مراکز اورژانس خصوصی هم هستند. کافیست شما اطلاعات کاملی در رابطه با این موضوع از شرکت بیمه خود بگیرید. در زمان لازم بدون نگرانی می توانید از بیمه خود جهت پرداخت هزینه های آمبولانس خصوصی استفاده کنید.

عدم وجود محدودیت در استفاده

گرفتن آمبولانس خصوصی برای هر نوع بیماری امکانپذیر است. معمولا تصور اغلب ما بر این است که اورژانس در زمانی به کار می آید که قرار است بیماران سکته ای و یا مجروح از تصادفات به بیمارستان ها رسانده شوند. کارایی اورژانس وسیع تر از این موارد است.

اورژانس حتی برای جابه جایی بیماران اعصاب و روان و یا معتادین به مراکز درمانی و ترک اعتیاد هم می‌توانند به کمک خانواده ها بیایند. برای برخی اماکن و یا برخی مراسم ها هم میتوان از آمبولانس مستقر در محل به منظور استفاده در اتفاقات پیش بینی نشده، استفاده کرد.

در برخی مراکز اورژانس خصوصی، علاوه بر استفاده از ماشین و خدمات جابه‌جایی بیمار، خدمات پزشکی  و پرستاری هم ارائه می شود. ارائه این خدمات می تواند در خانه یا آمبولانس باشد.

پاسخ به سوالات متداول شما

  1. تعرفه هزینه های گرفتن آمبولانس خصوصی چگونه تعیین می شوند؟

این تعرفه ها زیر نظر اتحادیه این صنف و البته با نظارت وزارت بهداشت و علوم پزشکی تعیین می شود.

  1. آمبولانس خصوصی به بیماران کرونایی هم خدمات ارائه می دهد؟

بله. معمولا آمبولانس خصوصی برای این دسته از بیماران هم تمهیداتی می اندیشد. به طور مثال ستایش امداد به شکل ویژه به بیماران کرونایی خدمات رسانی می کند.

  1. آمبولانس های خصوصی برای فوت شدگان نیز خدمات دهی دارند؟

خیر. به هیچ وجه این مسئله امکانپذیر نیست. البته اگر بیمار متاسفانه در حین انتقال به مراکز درمانی توسط آمبولانس دچار ایست قلبی شود، موضوع متفاوت خواهد بود.