رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران: برای جلب اعتماد مردم به کالاهای داخلی هیچ تلاشی صورت نگرفته است

گروه اقتصادی الف،   4010511070 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران می گوید: مردم نسبت به کيفيت توليدات داخلي اطلاعات کافی ندارند و اين موجب شده است که به آن اعتماد نکنند.

برای جلب اعتماد مردم به کالاهای داخلی هیچ تلاشی صورت نگرفته است

ضرورت حمایت از تولید داخلی باتوجه به شرایط اقتصادی کشور و آمار بالای بیکاری بر هیچ کس پوشیده نیست اما علیرغم تلاش هایی که در چندسال اخیر در زمینه تشویق مردم به خرید کالاهای تولید داخل صورت گرفته اما آنچنان که باید و شاید این مهم حاصل نشده است.

اکبر پازوکي در گفت و گو با الف اظهار کرد: توليدکننده براي جلب اعتماد کسبه و کسبه نيز براي جلب اعتماد مصرف کننده تلاش نکرده اند. اگر اين اعتماد زنجيره وار ايجاد شود موفقيت حاصل خواهد شد و نياز به تبليغ ندارد.

وی بیان کرد: درست است کسبه که در زنجيره آخر لوازم خانگي قرار دارند اما آنها به نوعي مي توانند حامي توليد باشند؛ بنابراين نياز است که توليدکنندگان ارتباطات قوي تر و بهتري با فروشندگان و کسبه بازار داشته باشند.

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران ادامه داد: اين ارتباط مي تواند با تخفيف ها و امتيازات مثبتي باشد که به آنها ارائه مي دهند. از طرف ديگر فروشندگان نيز مي توانند به مشتريان به جاي معرفي کالاي خارجي، کالاي توليد داخل کشور را معرفي و پيشنهاد دهند تا به جاي خريد کالاي تقلبي قاچاق و بدون ضمانت نامه يک کالاي ايراني با کيفيت را بخرند.

پازوکي تصریح کرد: البته اين نيازمند به يک اعتباري است که توليدکننده بايد به محصولات خود دهد. برخي از توليدکنندگان به دليل قدمت فروش و اعتباري که در بازار دارند مي توانند محصولات ايراني را به آساني به فروش برسانند زيرا اين قدمت و اعتبار آنها است که به کالا اعتبار مي بخشد. متاسفانه در کشور اينگونه جا افتاده است که خدمات پس از فروش يا ضمانت نامه نداريم اما زماني که اين ضمانت وجود داشته باشد، مصرف کننده پس از خريد در صورت بروز مشکل به راحتي می تواند کالاي خود را تعويض يا تغيير دهد و مشتري اين اعتماد را به فروشنده و يا حتي شرکت توليدکننده خواهد داشت.

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران خاطرنشان کرد: مردم به بازار و کالاي داخلي اعتماد دارند؛ اما متاسفانه در چند سال اخير اين اعتماد مقداري سلب شده و اين به دليل مشکلات و معضلاتي است که در چند سال اخير گريبان بازار لوازم خانگي را گرفته است. 

پازوکي تاکید کرد: ما بايد اين اعتماد و اعتبار را به توليد داخل در ذهن مصرف کنندگان کالاي داخلي ايجاد کنيم.

وی در پایان اضافه کرد: امیدوارم روزی برسد که از واردات کالاهای خارجی بی نیاز شویم.