طرح «دارویار» دست قاچاقچیان دارو را کوتاه خواهد کرد

گروه اجتماعی الف،   4010511067 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص اجرای طرح دارویار گفت: با اجرای این طرح علاوه بر خدمت رسانی بیشتر به بیماران برای تهیه دارو، دست بسیاری از سودا گران و قاچاقچیان دارو در سطح کشور کوتاه خواهد شد و در آینده بسیار نزدیک شاهد کاهش قاچاق معکوس در سطح کشور خواهیم بود.

طرح «دارویار» دست قاچاقچیان دارو را کوتاه خواهد کرد

جلال غفارزاده در گفت و گو با الف ظهار کرد: در صورت افزایش قیمت داروها، بیمه ها مابه التفاوت افزایش قیمت دارو را پرداخت خواهند کرد و در اجرای این طرح هیچ گونه افزایش قیمتی متوجه بیماران در زمان افزایش قیمت دارو، نخواهد شد.

وی بیان کرد:در این طرح با داروخانه هایی که همکاری نداشته باشند و تمامی داروخانه های دولتی در بخش سرپایی در صورتی که خدمات ارائه نکنند به شدت برخورد می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: بیماران در صورت مشاهده تخلف با شماره ۱۹۰ و یا با مراکز رسیدگی به شکایات معاونت های غذا و دارو تماس بگیرند.

غفارزاده در ادامه خاطرنشان کرد: در این طرح ۳۶۶ قلم دارو تحت پوشش بیمه ها قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در راستارای اجرای این طرح تشدید نظارت ها را در شروع طرح دارویار از داروخانه های شهری، بیمارستانی خواهیم داشت.

گفتنی است ؛مجموعه داروخانه ۱۳ آبان و داروخانه های بیمارستانی دانشگاه به طور شبانه روزی آماده خدمت رسانی به بیماران پس از اجرای طرح دارویار خواهند بود.