سرلشکر سلامی : در مأموریت سازندگی سپاه یک جوشش، نهضت و حرکت جهادی در جریان است

گروه سیاسی الف،   4010414091

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در بُعد مأموریت سازندگی سپاه یک جوشش، نهضت و یک حرکت جهادی مستمر و شبانه‌روزی در جریان است و برای عبور دادن کشور از چالش‌ها و موانعی که اشرار و شیاطین نظام سلطه در مسیر حرکت انقلاب اسلامی قرار داده‌اند انگیزه‌ بالایی وجود دارد.

در مأموریت سازندگی سپاه یک جوشش، نهضت و حرکت جهادی در جریان است

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز ؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاح مرکز فرماندهی و پایش پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) که با حضور فرمانده و مدیران عامل مجموعه های قرارگاه برگزار شد اظهار داشت: همه افرادی که در منظومه افتخارآفرین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در مراحل مختلف طراحی، ساخت و اجرای پروژه‌ها نقش دارند مفهوم جنگ اقتصادی را در شرایط حساس فعلی تاریخ کشور، به خوبی درک کرده‌اند و خود را با الگو و مدل یک جنگ واقعی تطبیق داده‌اند.

وی افزود : در شرایط اقتصادی امروز، از کار نینداختن چرخ‌های اقتصادی و سازندگی کشور که عموماً قرارگاه در بخش‌های مختلف آن مشغول به فعالیت و تلاش است کاری خارق العاده و منحصر بفرد جلوه می کند و نشان‌ می‌دهد که نصرت خداوند متعال در این عرصه جریان دارد.

فرمانده کل سپاه در ادامه بیان داشت: آنچه در عملکرد قرارگاه نمایان و دیده می‌شود درخشش دانش و فناوری در کنار اراده و ایمان است و بحمدالله شادابی و طراوت در مجموعه قرارگاه، هم در ستاد و هم در پروژه‌ها برقرار است و رعایت انضباط کاری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و یافتن ارزانترین و سریع ترین راه برای اجرای پروژه‌های کشور در این مجموعه جلوه مطلوبی دارد.

سرلشکر سلامی با اشاره به گستره ماموریتی و حوزه های کارکردی قرارگاه در سراسر کشور افزود: قرارگاه با ۳۱۵ پروژه فعال، در تمام جغرافیای کشور حضور دارد و این امر ایجاب می‌کند که نظارت بر این پروژه‌ها بر اساس آخرین علوم ارتباطات و اطلاعات و به صورت فناورانه‌ای صورت پذیرد تا مدیران مجموعه به صورت برخط و مستمر از روند اجرای پروژه‌ها مطلع باشند.

فرمانده کل سپاه با تمجید از اقدام قرارگاه در راه‌اندازی مرکز فرماندهی و پایش پروژه‌های عمرانی خود بیان داشت: نظارت بر پروژه‌ها صرفاً یک کار کنترلی نیست بلکه یک کار هدایتی و مدیریتی است و باعث ایجاد انگیزه در کارکنان و سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها می‌شود و همدلی و همراهی در سطوح مختلف سازمان را به همراه دارد.

در ابتدای این مراسم نیز سردار سرتیپ پاسدار سید حسین هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ضمن اشاره به اهداف راه‌اندازی مرکز فرماندهی و پایش پروژه‌های قرارگاه گفت: به دلیل پهنه گسترده کاری قرارگاه و ضرورت پایش لحظه‌ای پروژه‌ها، این مرکز راه‌اندازی شد و بر اساس آن، امکان ارتباط صوتی و تصویری به صورت برخط و زنده با پروژه‌های مهم و تأثیرگذاری که در طرح ۵۰ در ۵۰ در دستور کار قرارگاه است فراهم می‌باشد.

شایان ذکر است در این مراسم، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت برخط با پروژه‌هایی از قبیل کارگاه ساخت کشتی سوم افراماکس، پروژه NGL3200 غرب کارون، طرح بزرگ آبرسانی غدیر، سد نرماب، پروژه بندر پارسیان و راه‌آهن خاش- زاهدان ارتباط برقرار کرد و طی گزارش مدیران این پروژه‌ها در جریان مراحل پیشرفت کار قرار گرفت.