حیدر العبادی: شرایط کنونی عراق نیازمند یک دولت ملی و معتدل است

گروه سیاسی الف،   4010413099

تارنمای خبری ارث نیوز روز دوشنبه نوشت : حیدر العبادی رئیس ائتلاف النصر ، اعلام کرد که شرایط کنونی عراق نیازمند یک دولت ملی، معتدل و مورد پذیرش گسترده مردم است .

حیدر العبادی: شرایط کنونی عراق نیازمند یک دولت ملی و معتدل است

به گزارش ایرنا، ارث نیوز  افزود : حیدرالعبادی اعلام کرد که تفرقه و چالش‌های سیاسی، اقتصادی و حاکمیتی نیازمند یک حکمرانی معتدل و مورد پذیرش گسترده است تا بتواند بحران ها را خنثی کند .

وی افزود : این شرایط همچنین وجود یک دولت ملی توانا و کارآمد برای عبور از این مرحله و اصلاح اقتصاد، ارائه خدمات و ایجاد فرصت‌های شغلی را ایجاب می کند.

العبادی اضافه کرد که تنها در این صورت است که ائتلاف تحت رهبری او بخشی از دولت خواهد بود .

او گفت : در غیر این صورت ما با آن نبوده و بخشی از آن نخواهیم بود، چرا که بحران را پیچیده می‌کند و ما را به سمت ناشناخته‌ ها سوق می‌دهد.

عراق حدود هشت ماه است که به دلیل اختلافات شدید بر سر تشکیل دولت بین گروه‌های سیاسی شاهد بحران و بن بست سیاسی است.

با خروج جریان صدر از مجلس و کناره گیری نمایندگان آن، روند تشکیل دولت عراق پس از ماه‌ها جدل و کشمکش در دو هفته اخیر شتاب گرفته و مذاکرات برای تشکیل دولت جدید به هدف خروج از بن بست سیاسی موجود با مشارکت چارچوب هماهنگی شیعه و دیگر جریان‌ها از جمله اتحادیه مهینی و ائتلاف العزم وارد مرحله مهمی شده است به طوری که برخی تحلیلگران و سیاسیون این گام را آغاز شمارش معکوس در مسیر تشکیل دولت جدید عراق ارزیابی می‌کنند.

نیروهای چارچوب هماهنگی شیعه سه شنبه هفته گذشته در خانه «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح و از رهبران چارچوب گردهم آمدند و در باره برخی محورهای مهم با هدف شتاب بخشی در تشکیل دولت بعدی و خروج از بن بست کنونی به توافق های موثری دست یافتند.

از سوی دیگر چارچوب هماهنگی هم نشست مهمی با سران اتحادیه میهنی کردستان عراق (یکیتی) و ائتلاف سنی العزم داشت که بنا به گفته برخی منابع خروجی های مهمی در راستای پایان بخشیدن به بن بست سیاسی حدود ۹ ماهه عراق داشته است.