زلزله لنگرود در گیلان خسارتی نداشت

گروه حوادث الف،   4010412103

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: زلزله عصر امروز بکشنبه در شهرستان لنگرود خسارتی نداشته است.

سیاوش غلامی عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اعزام نیروهای ارزیاب هلال احمر به لنگرود در پی وقوع زلزله اظهار داشت: تاکنون این زلزله خسارت مالی و جانی در بر نداشت.

وی افزود: در پی وقوع این زلزله نیروهای امدادی هلال احمر گیلان و خانه های هلال‌ در شهرستان های مختلف استان به حالت آماده باش درآمدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان همچنین از شهروندان خواست آرامش خود را حفظ کرده و نکات ایمنی و هشدارهای اعلام شده توسط مراجع ذیصلاح را رعایت کنند.

زمین لرزه‌ای با شدت ۴.۳ در مقیاس ریشتر حوالی ساعت ۱۸ عصر امروز یکشنبه شهرستان لنگرود استان گیلان را لرزاند.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران محل دقیق وقوع این زمین لرزه را شهر لنگرود اعلام کرد.

این زمین لرزه ساعت ۱۸ و ۳۵ دقیقه و ۳۳ ثانیه در عرض جغرافیایی ۳۷.۳۸۳ و طول جغرافیایی ۵۰.۲۵۸ و در عمق هشت کیلومتری زمین ثبت شده است.

شهرستان لنگرود یکی از شهرستان‌های استان گیلان است که در غرب به شهرستان لاهیجان و در شرق به شهرستان رودسر منتهی می‌شود، شهر لنگرود مرکز این شهرستان است.

شهرستان لنگرود با وسعتی حدود ۴۸۰ کیلومترمربع در ناحیه شرق گیلان قرار گرفته‌است و فاصله آن با مرکز استان ۶۰ کیلومتر است. لنگرود از شمال به دریای خزر، از جنوب و غرب به لاهیجان و از شرق به رودسر منتهی می‌گردد.

طبق آخرین داده‌های مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان لنگرود در سال ۱۳۹۵ در حدود ۱۴۰ هزار و ۶۸۶ نفر و ۵۰ هزار خانوار برآورد شده است.