ادعای بنی گانتز؛ از زیر ساخت‌های حیاتی دفاع می‌کنیم

گروه جهان الف،   4010412007

وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی مدعی دفاع از زیر ساخت‌های حیاتی این رژیم شد.

ادعای بنی گانتز؛ از زیر ساخت‌های حیاتی دفاع می‌کنیم

به گزارش فارس، وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی مدعی دفاع از زیر ساخت‌های حیاتی این رژیم برابر تهدیدات شد.

به گزارش روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم اسرائیل شامگاه شنبه پس از ادعای  رهگیری سه پهپاد توسط ارتش اسرائیل، حزب الله را محکوم کرد.

گانتز مدعی شد که تل آویو آماده است از زیرساخت‌های خود برابر هر تهدیدی دفاع کند.

یک منبع صهیونیستی به خبرگزاری «رویترز» گفت که نیروی هوایی و دریایی این رژیم به رهگیری و سرنگونی این پهپادها پرداخته‌اند. بر اساس گفته این منبع، پهپادهایی که حزب‌الله به این منطقه گسیل داشته، غیرمسلح بوده‌اند.

میدان گازی کاریش مورد مناقشه لبنان و رژیم صهیونیستی است. دو روز پیش دو کشتی حفاری متعلق به رژیم صهیونیستی به سوی خط مرزی مورد منازعه تجاوز کرده و یکی از آن‌ها نیز از این خط به اندازه چند مایل عبور کرد.

یک اندیشکده صهیونیستی نیز در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی توان یگان دریایی حزب الله لبنان پرداخت و نوشت،  یگان دریایی حزب الله برای چند سناریوی تلافی جویانه نظامی علیه سکوی نفتی «کاریش» یا نیروهای ارتش (رژیم موقت) اسرائیل که اطراف آن گشتزنی می‌کنند، آماده است.

اندیشکده صهیونیستی «آلما» در گزارش خود به قلم «تال بری» نوشت که تهدیدات امنیتی بالقوه و اولیه حزب الله در عرصه دریایی، به ویژه علیه سکوی نفتی «کاریش»، زیرساخت‌های حفاری گاز طبیعی و محافظان اسرائیلی آن است  که توسط یگان دریایی حزب الله می‌تواند انجام شود.

نویسنده به تجهیزات رزمی یگان نیروی دریایی حزب الله اشاره کرد و نوشت، حزب الله موشک‌های سطح به دریا (ضد کشتی) کروز دارد. حزب الله دارای موشک‌های ضد کشتی «سی-۸۰۲»  است که سال ۲۰۰۶ علیه یک کشتی اسرائیلی استفاده شد. حداکثر سرعت آنها ۰.۹ ماخ، برد ۱۲۰ کیلومتر (نزدیک به ۷۵ مایل) و مجهز به کلاهک‌های ۱۶۵ کیلوگرمی است.

یگان نیروی دریایی حزب‌الله احتمالاً موشک‌های «یاخونت» روسی (موشک کروز مافوق صوت) را در اختیار دارد. برد این موشک ۳۰۰ کیلومتر است و حداکثر سرعت آن به ۲.۶ ماخ می‌رسد.