دمای هوا در اغلب مناطق کشور تا ۵ درجه کاهش می‌یابد/ رگبار باران در استان‌های ساحلی خزر

گروه اقتصادی الف،   4010411012

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا کاهش دما بین ۳ تا ۵ درجه در اغلب مناطق کشور، به‌ویژه در استان‌های نوار شمالی و شرقی رخ خواهد داد که ماندگاری آن در استان‌های مختلف متفاوت است.

دمای هوا در اغلب مناطق کشور تا ۵ درجه کاهش می‌یابد/ رگبار باران در استان‌های ساحلی خزر

«صادق ضیائیان» امروز (شنبه) درباره وضعیت آب‌وهوا در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: امروز هم ماندگاری هوای گرم را در اغلب مناطق کشور داریم، اما کاهش دما در اغلب مناطق کشور از فردا پیش‌بینی می‌شود و تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کاهش دما بیشتر در نیمه شمالی و شرقی کشور رخ خواهد داد و افزود: در نوار شمالی کشور از استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی تا کردستان و در شرق نیز خراسان رضوی با کاهش دما از گرمای هوا کاسته و خنک‌تر خواهد شد.

ضیاییان گفت: همچنین عصر امروز عصر تا روز دوشنبه وزش باد شدید توأم با گردوخاک پدیده غالب در شرق و بخشی از غرب کشور است.

وی ادامه داد: در جنوب غرب کشور و در خوزستان، ایلام و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: فردا (یکشنبه) همچنین در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بارندگی همراه با رگبار رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز طی این مدت مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیاییان بیان کرد: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری نیز در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان در بعدازظهر و شب‌ها رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گردوخاک را شاهد خواهیم بود و دریای عمان و خلیج فارس نیز نیز تا چند روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.