آیا واردات از چین و دبی سودآور است؟

گزارش بازرگانی،   4010408035

هیچگاه نمی‌توان از تجارت و انجام مبادلات با کشورهای دیگر صرف نظر کرد. علت آن هم عدم وجود کالاهای کافی در درون کشورهاست و می‌تواند به موارد زیادی بستگی داشته باشد. در برخی کشورها به دلیل کمبود نیروی کار، مواد اولیه یا نبود زیر ساخت‌های کافی و دانش فنی باید کالای موردنیاز را از دیگر کشورها وارد کنند

کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برخی از کالاهای خود را از دیگر کشورها مانند چین و دبی وارد می‌کند. اینکه دلیل واردات از چین و دبی چه چیزی می‌تواند باشد، موضوعی است که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم. علاوه بر این اگر به‌عنوان یک تاجر به فکر واردات کالاها از چین و دبی هستید باید بدانید که پرسودترین کالا برای واردات کدام است.

دلایلی که واردات از چین را سودآور کرده است؟

اگر به برخی محصولات خود نگاه کنید شاید علامت ساخت چین در آنها را ببینید. تولیدات چین به حدی گسترش‌یافته که می‌توان گفت اغلب کالاهایی که جهان به آن نیاز دارد را تولید می‌کند. جالب است بدانید که نه‌تنها ایران بلکه بسیاری دیگر از کشورها واردات از چین را انجام می‌دهند. حتی کشورهایی چون آمریکا، کانادا، آلمان از شرکای تجاری چین هستند. دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده این کشورها و کشور ایران اقلام خود را از چین وارد کنند.

برای واردات از چین با وانیکس کلیک کنید

قیمت مناسب و سودآوری 

اگر شما در فعالیت‌های تجاری نقش دارید حتماً می‌دانید که اصل اساسی برای سودآوری کسب درآمد بیشتر نسبت به هزینه است. درواقع سود همان کسر هزینه از درآمد است. پس هرچه درآمد شما افزایش یابد، میزان سودآوری نیز بیشتر خواهد شد. اما ممکن است این سؤال مطرح شود که چگونه می‌توان درآمد و سود خود را از یک تجارت افزایش داد

اگر در یک بازار رقابتی مشغول به کار هستید باید بتوانید از رقبای خود پیشی گرفته تا تقاضای محصولاتتان افزایش قابل توجهی داشته باشد. این افزایش تقاضا درآمد و در نهایت سودآوری را افزایش خواهد داد. اغلب مردم و شاید همه آنها همیشه به دنبال کسب منفعت هستند. برای خرید و فروش نیز این قاعده را اعمال می‌کنند. یعنی آنها به دنبال خرید کالاهایی هستند که قیمت مناسب‌تری داشته باشد

هرچه قیمت کالا کمتر باشد مطلوبیت و رضایت خریدار افزایش خواهد یافت. البته علاوه بر قیمت، کیفیت نیز تأثیر بسزایی دارد. اکثر محصولات چینی از قیمت مناسبی برخوردار هستند. قیمت مناسب آنها باعث شده که تجارت با این کشور افزایش قابل توجهی داشته باشد. واردات کالا با قیمت و کیفیت مناسب مشتری‌های بیشتری را جذب می‌کند که درنهایت سودآوری را افزایش می‌دهد.

محصولات باکیفیت چینی در آسیا

شاید تا چند سال پیش مردم این عقیده را داشتند که کالاهای چینی کیفیت قابل قبولی ندارند. آیا اکنون نیز این مشکل همچنان وجود دارد؟ هیچگاه نمی‌توان به‌طورقطع درمورد کیفیت کالاهای یک کشور نظر داد؛ زیرا بسته به نوع کالا و کارخانه تولیدکننده آن کیفیت اجناس تولیدی بسیار متفاوت است. کشور چین نیز طبق این قاعده صرفاً محصولات بی‌کیفیت یا باکیفیت تولید نمی‌کند.

 تکنولوژی پیشرفته در تولید برخی از کالاها و کارخانه‌های چینی بر افزایش کیفیت تولیدات تأثیر قابل توجهی داشته است. به‌طوریکه برخی از این کالاها کیفیت عالی و قابل قیاس با نمونه‌های باکیفیت جهانی دارند. حتی به عقیده برخی کیفیت اغلب این کالا از تولیدات کشورهایی چون هند و ویتنام نیز بهتر است

دلیل آن می‌تواند مشتری‌های سخت‌گیر چین از کشورهای اروپایی باشد. اگر شما هم قصد دارید کالاهای باکیفیت را از چین وارد کنید باید تولیدکننده‌های معتبر آنها را بشناسید. موضوع مهمی که وجود دارد این است که یافتن تولیدکننده‌های معتبر شاید کمی سخت و هزینه بر باشد.

معمولاً برای شناسایی و خرید از آنها باید به چین سفر کنید. اما راه بهتر و سودآورتر چیست؟ پیشنهاد ما به شما شرکت بازرگانی وانیکس است که با داشتن نمایندگانی مجرب در چین می‌توانند کارخانه‌ها و تأمین‌کننده‌های معتبر را در این کشور شناسایی کنند. با این کار امکان خرید کالاهای باکیفیت و سود بیشتر با واردات از کشور چین فراهم می‌شود.

واردات کالا با حجم زیاد

شاید به‌عنوان تاجر یکی از معضلات شما برای خرید اجناس از کشورهای دیگر حجم کم آنها باشد. یعنی ممکن است به آن میزان که شما جنس موردنظر نیاز داشته باشید نتوانید تهیه کنید؛ زیرا برخی از تأمین‌کنندگان نمی‌توانند حجم زیادی از اجناس را تولید کنند.

 خوشبختانه نکته مثبتی که در رابطه با خرید کالا از چین وجود دارد، تهیه کالاها از این کشور به میزان موردنیاز است. علت آن هم به‌کارگیری تکنولوژی در تولید و نیروی کار ماهر است. یعنی برخی از کارخانه‌های چینی از تکنولوژی در تولیدات که اغلب بدون محدودیت کالاها را در حجم زیاد تولید کنند

علاوه بر این نیروی کار متخصص و ماهری که در شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی این کشور مشغول به کار هستند، می‌توانند در تسریع تولید کمک شایانی داشته باشند. اکثر آنها با متدهای روز دنیا آشنا هستند و علاوه بر اینکه اجناس باکیفیت تولید می‌کنند، میزان آن را افزایش خواهند داد. پس بدون نگرانی در خصوص محدودیت حجم سفارش‌ها می‌توانید واردات از چین را انجام دهید.

سفارشی‌سازی محصولات

اگر به‌عنوان فروشنده در بازار فعالیت داشته باشید، می‌دانید که کالاهای تولیدشده به‌صورت سفارشی متقاضیان بیشتری دارند. یعنی اگر مطابق با نیاز مشتری و سلیقه آن‌ها کالا عرضه کنید احتمال فروش آن تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. شما با واردات از کشور چین می‌توانید از مزیت سفارشی‌سازی کالاها استفاده کنید؛ زیرا برخی از تأمین‌کنندگان چینی این امکان را به وجود آورده‌اند که کالاها را مطابق با نظر مشتری تولید کنند.

پرسودترین‌ها کالاها برای واردات از چین کدام است؟

اگر قصد دارید کالایی را از چین وارد کنید اما به‌صورت کامل درمورد سودآوری اقلام وارداتی از چین اطلاعی ندارید، لیست زیر می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. درواقع انتخاب نوع کالایی که قرار است وارد کنید در سودآوری کسب‌وکار شما بسیار اهمیت دارد

یعنی باید کالاهایی را وارد کنید که تقاضای زیادی برای آن در بازار وجود داشته باشد. واردات کالایی که برای آن متقاضی زیادی وجود نداشته باشد باعث اتلاف هزینه و ضرر و زیان خواهد شد. در ادامه به بررسی پرسودترین کالاها برای واردات از چین می‌پردازیم.

برای دانستن اینکه واردات چی خوبه کلیک کنید

لباس

لباس‌ها جزو اقلامی هستند که همیشه برای آنها تقاضا وجود دارد. کشور چین جزو تولیدکننده‌های بزرگ در حوزه پوشاک است. مردم علاقه زیادی به خرید لباس‌های چینی دارند؛ زیرا قیمت اغلب آنها مناسب است. حجم بالای تولید لباس‌ها در چین امکان خرید و واردات لباس در حجم بالا فراهم شود.

 برخی از تولیدکنندگان چینی این امتیاز را برای خریداران خود در نظر گرفته‌اند که با خرید لباس در حجم زیاد تخفیفاتی شامل خریداران می‌شود. این می‌تواند هزینه‌های واردات از چین را کاهش دهد. شما می‌توانید لباس‌هایی که خریداری می‌کنید را در انبارهای موجود در چین نگهداری کرده و در زمان مناسب که فروش لباس‌ها بیشتر است آنها را ترخیص کنید.

 وانیکس در کشور چین دارای انبارهای مناسب برای نگهداری لباس و سایر اقلام است که واردات از این کشور را تسهیل نموده است.

خودروها

بازار خودرو می‌تواند یکی از پرسودترین‌ها برای تجارت باشد. مواد اولیه یکی از مواردی است که در تعیین قیمت کالاها نقش اساسی دارد. هرچه میزان مواد اولیه بیشتری در دسترس باشد قیمت نهایی کالای تولیدی کاهش خواهد یافت. کشور چین اغلب مواد اولیه لازم برای تولید خودرو را دارد و این می‌تواند قیمت برخی از خودروهای تولیدی این کشور را کاهش دهد. اگر سرمایه شما به طور قابل توجهی زیاد است، می‌توانید از واردات خودرو سود خوبی کسب کنید. درصورتی‌که سرمایه زیادی به‌اندازه واردات خودرو ندارید می‌توانید قطعات خودرو را وارد کنید که در کشور ما مشتریان زیادی دارد.

گوشی همراه

با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و افزایش تعداد کاربران آن استفاده از گوشی‌‌های همراه بسیار رایج شده است. از آنجا که شرکت‌های تولیدی گوشی‌های همراه در حال افزایش هستند و رقابت بین آنها بیشتر شده سعی در ارائه گوشی‌های باکیفیت دارند. کشور چین یکی از تولیدکننده‌های گوشی‌های همراه است

وجود نیروی کار زیاد در این کشور و بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا، عواملی هستند که قیمت برخی از گوشی‌های چینی را کاهش داده‌اند. علاوه بر گوشی‌های همراه، واردکردن لوازم جانبی گوشی همراه از چین نیز می‌تواند مقرون‌به‌صرفه باشد

واردکردن لوازم جانبی گوشی‌های همراه به سرمایه کمتری نیاز دارد و می‌تواند سود خوبی را عایدتان کند. یافتن شرکت‌های معتبر تولیدی گوشی‌های همراه و لوازم جانبی با وانیکس امکان‌پذیر شده است.

مزایایی که با واردات از دبی به دست می‌آورید

دبی یکی دیگر از کشورهای طرف معامله ایرانیان است. دبی که در کشور امارات و در حوزه خلیج‌فارس قرار گرفته می‌تواند مکان مناسبی برای تجارت باشد. واردات کردن کالاها از کشور دبی می‌تواند مزایای زیادی برای ایرانیان داشته باشد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین مزیت‌های تجارت با کشور دبی خواهیم پرداخت. اگر قصد واردکردن کالا از دبی را دارید می‌توانید با شرکت بازرگانی وانیکس به‌صورت مطمئن کالاهای خود را خریداری کرده و با صرف هزینه کمتر آنها را وارد کشور کنید.

برای واردات از دبی کلیک کنید.

واردات از دبی با سرمایه کم

شاید پس از دیدن این عنوان تعجب کنید که چگونه می‌توان با سرمایه کم از دبی کالا وارد کرد. دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد واردات از کشور دبی با سرمایه کم امکان‌پذیر است. همان‌طور که گفته شد دبی یکی از شهرهای پیشرفته امارات است که در حوزه خلیج‌فارس قرار گرفته است. این خود دلیل مهمی برای کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل است

قاعدتاً وقتی شما از کشوری خرید می‌کنید باید هزینه‌ای را صرف انتقال آن به کشور خود کنید. هرچه کشور طرف معامله شما از نظر جغرافیایی و مسافت دورتر باشد این هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند. دبی در نزدیکی ایران واقع شده است و این می‌تواند هزینه‌ها را تا حد معقولی کاهش دهد. همچنین طبق قانون کشور امارات برای ترخیص کالاها از دبی نیاز به پرداخت تعرفه‌های گمرکی نیست. همه این عوامل در کاهش هزینه‌ها تأثیر داشته و موجب می‌شود که واردات با سرمایه کم از دبی امکان‌پذیر باشد.

واردات از دبی دورزدن تحریم‌هاست

همان‌طور که می‌دانید کشور ایران تحریم است. یعنی امکان مبادلات بازرگانی با برخی از کشورها به‌صورت مستقیم وجود ندارد. اما دبی باعث شده که این مشکل تا حد زیادی برطرف شود. علت آن هم وجود کالاهای خارجی در دبی است که تاجران ایرانی می‌توانند آنها را خریداری و وارد کشور کنند.

 علاوه بر این برخی از شعب کارخانه‌های تولیدی اروپایی در دبی مستقر شده‌اند. این باعث می‌شود که امکان دستیابی به کالاهای اروپایی با واسطه‌گری دبی صورت گیرد. شما می‌توانید از طریق شرکت وانیکس در کمترین زمان ممکن کالاهای مورد نیاز خود را از دبی وارد کنید.  

 پرسودترین کالاها برای واردات از دبی چیست؟

امکان واردات کالاهای زیادی از دبی وجود دارد. اما نکته حائز اهمیت بررسی پرسودترین کالاها برای واردات است. موارد زیر کالاهایی در دبی که واردات آن برای ایران سودآور است را نشان می‌دهد. برای وارد کردن اقلام از دبی باید تخصص و مهارت کافی داشته و با روش‌های واردات از دبی آشنا باشید. وانیکس این امکان را به وجود آورده تا واردات اقلام از این کشور تسهیل شده و سودآوری آن بیشتر شود.

واردات لوازم‌خانگی از دبی

لوازم‌خانگی برندهای متفاوت و مزایای خاص خود را دارند. لوازم‌خانگی در کشور ایران نیز تولید می‌شود اما جوابگوی بازار تقاضا نیستند. از طرفی برخی افراد مایل‌اند تا لوازم‌خانگی‌های برند و ساخت دیگر کشورها را خریداری کنند. همان‌طور که گفته شد به دلیل تحریم‌ها امکان واردات از برخی کشورهای تولیدکننده این اقلام وجود ندارد. اما از طریق دبی می‌توان این اقلام را فراهم کرده و وارد کشور کرد.

واردات لپ‌تاپ از دبی

دیگر کالای پرسود برای واردات از دبی، لپ‌تاپ‌ها هستند. استفاده روزافزون از لپ‌تاپ‌ها باعث شده که واردات آن از دبی سودآور باشد. اکثر برندهای معتبر لپ‌تاپ در دبی وجود دارد. همچنین نمونه‌های استوک نیز در دبی قابل تهیه است و به دلیل قیمت مناسب آنها، متقاضیان زیادی برای آن وجود دارد.

واردات لوازم آرایشی از دبی

لوازم آرایشی از دیگر کالای پرسود برای واردات از دبی است. تنوع و فراوانی این محصول در دبی و کیفیت خوب اکثر آنها موجب شده که طرفداران زیادی داشته باشد. همچنین استفاده از لوازم آرایشی در کشور ایران زیاد بوده که واردات آن را سودآور کرده است.