جزییات پروازهای حجاج با تاخیر کمتر

گروه اقتصادی الف،   4010408019

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که تا شب گذشته حدود ۲۳ هزار زائر ایرانی به خانه خدا اعزام شدند و متوسط تاخیر پروازها نسبت به روزها و هفته گذشته کاهش یافته است.

جزییات پروازهای حجاج با تاخیر کمتر

غلامرضا رستمیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا ساعات پایانی شب گذشته (سه‌شنبه هفتم تیر ماه) ۱۷ روز از آغاز عملیات پرواز حجاج گذشته است و در این ایام ۹۳ پرواز از فرودگاه‌های اردبیل، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، ساری، شیراز، کرمان، مشهد، یزد، زنجان و همدان  انجام شد. با این تعداد پرواز ۲۲ هزار و ۹۰۶ مسافر با ۴۲۶ هزار و ۹۵۶ کیلوگرم بار به خانه خدا اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این آمار بدون محاسبه آمار پروازهای حج شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است، افزود: پروازهای حج در ارومیه، زاهدان و گرگان هنوز آغاز نشده است که فردا پروازهای گرگان، پنجشنبه پروازهای ارومیه و شنبه هفته آینده پروازهای زاهدان آغاز می‌شود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: عملیات رفت پروازهای حجاج ایرانی یکشنبه هفته آینده ۱۲ تیر ماه به پایان می‌رسد و پروازهای بازگشت حجاج ایرانی از ۲۳ تیر ماه آغاز شده و تا ۱۵ روز ادامه دارد.

رستمیان همه پروازهای حج امسال با مسئولیت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شده و عربستان پروازی در این زمینه انجام نداده است، گفت: متوسط تاخیر این پروازها حدود ۷۱ دقیقه بوده است که به نسبت سال‌های گذشته این تاخیرها کاهش محسوسی داشته و حتی نسبت به پروازهای روزها و هفته گذشته روند کاهشی را نشان می‌دهد. البته ایده‌آل این است که پروازهای حج  با کمترین زمان تاخیر انجام شود.