رئیس سازمان سینمایی: برخی فیلم‌ها به سفارش فستیوال‌ها ساخته می‌شود

گروه فرهنگی الف،   4010407084

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رئیس سازمان سینمایی کشور ضمن تأکید بر رعایت شأن فرهنگی کشور در ارائه فیلم‌ها به جشنواره‌های خارجی تصریح کرد که برخی فیلم‌ها به سفارش فستیوال‌ها ساخته می‌شود.

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز که با حضور رئیس سازمان سینمایی برگزار شد، آقای خزاعی توضیحاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درباره حوزه کاری خود ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: رئیس سازمان سینمایی کشور در مورد حواشی پیش‌آمده در مورد ارائه فیلم‌های ایرانی در جشنواره کن گفت که ما قبل از ارائه فیلم‌های ایرانی به جشنواره‌های خارجی تاکیدات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای رعایت شأن فرهنگ کشور و جامعه به کارگردانان داریم اما واقعیت این است که بعضی از فیلم‌ها به سفارش فستیوال‌های خارجی ساخته می‌شود.

وی افزود: در ابتدای جلسه نیز آقای نوباوه نایب رئیس کمیسیون عنوان کرد که سینمای دهه 60 ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به جهان معرفی کرد و سینمای دفاع مقدس اوج سینمای دهه 60 بود اما در مورد سینمای امروز کشور سوالات زیادی وجود دارد.

راستینه خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه موضوع نظارت بر حسن اجرای قانون جوانی جمعیت در حوزه کاری وزارت علوم در دستورکار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: طبق قانون جوانی جمعیت وزارت علوم و بهداشت وظیفه دارند تا نسبت به ساخت خوابگاه‌های دانشجویی اقدام کنند که با وجود اینکه دستورالعمل‌های اجرایی مربوط به این بخش از قانون نوشته شده اما دستگاه‌های مربوطه در اجرای مصوبه مجلس عقب هستند.