جاسوسان جدید موساد از طریق کدام رسانه ها جذب می شوند؟

گروه جهان الف،   4010405080 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نفوذ گسترده رژیم صهیونیستی بر رسانه‌های بزرگ تولیدکننده محتوا در سطح جهان به سطحی رسیده که از نگاه افسران سابق موساد این نفوذ، امری حیاتی برای رژیم صهیونیستی و ادامه بقای آن محسوب می شود.

جاسوسان جدید موساد از طریق کدام رسانه ها جذب می شوند؟

به گزارش مهر، وبگاه الجزیره در گزارشی نوشت: برخی شبکه‌های تلویزیونی در جهان این روزها کاملاً در خدمت موساد و رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند. آنها با انتشار گزارش‌هایی مملو از دروغ، فریبکاری و مغالطه سعی می‌کنند وجهه رژیم صهیونیستی را از جنایاتی که مرتکب شده پاک‌سازی کرده و البته تاریخ را برای آنها تحریف نماید.

الجزیره در ادامه گزارش داد: نکته مهم اینکه هر اندازه شما بیشتر جذب برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی جهانی نظیر نتفلیکس و یا اپل تی وی پلاس شوید، میزان و حجم دروغ‌هایی که دریافت می‌کنید نیز بیشتر می‌شود.

در همین رابطه روزنامه واشنگتن پست اخیراً در گزارشی به نقش شبکه‌های تلویزیونی نظیر نتفلیکس و دیگر شبکه‌های این چنینی، در راستای جذب نیرو و جاسوسان جدید برای موساد اشاره کرده است.

موسادِ رویایی!

به گزارش واشنگتن پست، جاسوسان سابق موساد در این باره می‌گویند: موساد شمار زیادی برنامه‌های تلویزیونی، فیلم و سریال دارد که وجهه این سازمان را بهبود بخشیده و از موساد، نمایی رویایی به مخاطبان ارائه می‌دهد. براین اساس، در این تولیدات رسانه‌ای، جاسوس موساد یک شخصیت خاص و برجسته نمایش داده می‌شود که به طور جدی در شبکه‌های اجتماعی حضور دارد و از لحاظ مجهز بودن به فناوری‌های روز جهان در بالاترین سطح قرار دارد. در واقع در این تولیدات رسانه‌ای سعی می‌شود چهره واقعی و تروریستی موساد پنهان مانده و مسائل ساختگی و مثبت به مخاطبان ارائه شود.

نفوذ موساد در جهان فناوری

با رشد و توسعه فزاینده بخش فناوری‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی در جهان، عناصر وابسته موساد به طور گسترده وارد روند تأسیس شرکت‌های فناورانه و پیشرو شده‌اند که WAZE , WIX , Viber تنها سه نمونه از مهمترین این اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شوند.

موساد در راستای افزایش نفوذ در جهان و جذب جاسوسان جدید به طور جدی وارد روند رقابت با شرکت‌های بزرگ جهت جذب مغزهای فناوری‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی می‌شود تا در این عرصه‌ها تأثیرگذاری بیشتری داشته و اهداف خود را محقق کند.

کدام شبکه‌ها تولیدات رسانه‌ای موساد را پخش می‌کنند؟

نتفلیکس: این شرکت آمریکایی تولید کننده فیلم و سریال که از مشهورترین برندها در این زمینه محسوب می‌شود، یکی از اصلی ترین کانال‌های انتشار داستان‌ها و روایت‌های مدنظر موساد است. نتفلیکس از لحاظ محتوایی و ژانر متنوع‌ترین تولیدات رسانه‌ای را در خدمت اهداف رژیم صهیونیستی منتشر می‌کند. فیلم، سریال، مستندهای کوتاه و بلند و … از جمله محتوای منتشر شده از سوی نتفلیکس در نشر روایت صهیونیستی به مخاطبان مختلف در سطح جهان است.

اپل تی وی پلاس: اخیراً سریالی اسرائیلی تحت عنوان «تهران من» را که به موضوع جاسوسی از ایران مرتبط است را پخش کرده است. این تولید کننده محتوای رسانه‌ای همچنین در صدد ساخت مجدد سریالی اسرائیلی تحت عنوان «پرچم اشتباهی» است که به موضوع ترور محمود المبحوح در دبی پرداخته است.

Hulu: نسخه اسرائیلی و اولیه سریال «پرچم اشتباهی» در ارتباط با ترور محمود المبحوح در دبی از این شبکه پخش می‌شود.

HBO MAX: اخیراً حق پخش مستند چند قسمتی اسرائیلی تحت عنوان «سرزمین اشک‌ها» را که روایت رژیم صهیونیستی در ارتباط با جنگ اکتبر ۱۹۷۳ را ارائه می‌دهد، خریداری کرده است.

نگاه افسران موساد و تحلیلگران

آوائیر آوراهام افسر سابق موساد و مدیر فعلی یکی از استودیوهای تولید فیلم در هالیوود در این باره می‌گوید: مأموریت‌های موساد در تولید محتوای سرگرم کننده در واقع میراث ما را ارائه می‌دهد، ما به جاسوسان بیشتری نیاز داریم و بدین منظور باید روی نسل آینده سرمایه گذاری کرده و تصویری از موساد به آنها ارائه دهیم که مایه فخر و مباهات شأن شود.

ایسان شور روزنامه نگار صهیونیست نیز در این باره گفت: پیش از این نفوذ گسترده ما به هالیوود رسیده بود، اما هم اکنون نتفلیکس نیز در خدمت ماست؛ گویی که سینما و تلویزیون آمریکا به بخشی از میراث سرویس اطلاعات اسرائیل موساد تبدیل شده است.

یارا هواری تحلیلگر و روزنامه نگار فلسطینی در این باره می‌گوید: ارائه تصویری نژادپرستانه از اعراب و تمجید اسرائیل، رخداد جدیدی در صنعت سینما و تلویزیون جهانی نیست، اما مساله مهمی که اخیراً به طور فزاینده ای افزایش یافته، تولید فراوان محتوایی است که تصویری بسیار مناسب و رویایی از سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهد و در مقابل در نمایش تصویر فلسطینی‌ها شیطنت کرده و آنها را تهدیدی برای امنیت بین المللی معرفی می‌نماید!

شبکه الجزیره در پایان گزارش خود این سوال را مطرح کرده است که آیا عرب‎‌ها توانایی رقابت با تولیدات صهیونیستی و نشر گسترده آن در عرصه بین المللی را دارند؟!