نخستین گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی کشور برگزار می‌شود

گروه اجتماعی الف،   4010404093

نخستین گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی کشور با عنوان نوپیا، ۳۰ تیر در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.

نخستین گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی کشور برگزار می‌شود

محمدمحسن دوباشی، مدیرعامل ستاد پیشرفت و رییس شورای سیاستگذاری نوپیا درباره این رویداد گفت: نخستین گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی قصد دارد محیطی برای گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی از نقاط مختلف کشور باشد. فعالانی که در موضوعات متنوع و به صورت مستقل و مردمی و یا در بستر نهادها و سازمانهای حاکمیتی و یا دانشگاهی در زمینه نوآوری اجتماعی مشغول به کنشگری هستند.

دوباشی در ادامه اظهار داشت: نوپیا در اولین سال اجرای خود، بیشترین تمرکز را بر رونمایی از مفهوم نوآوری اجتماعی دارد تا جامعه ایرانی پس از ده سال از ورود این مفهوم به فضای فکری و دانشگاهی، بیشتر با این پدیده و کارکردها و امکانات آن آشنا شود.

محسن دنیوی؛ دبیر محتوایی نوپیا نیز گفت: نوآوری های فناوری پایه که تمرکز بیشتری بر ایجاد شغل، تولید کالا، خدمات و خلق ثروت دارد و در طول دو دهه گذشته و به ویژه در ده سال اخیر رشد چشمگیری در کشور داشته است، منجر به خلق شرکت های نوپا و توسعه زیست بوم شرکت های دانش بنیان شده است.

دنیوی اضافه کرد: در چنین شرایطی، گفتگو درباره نوآوری اجتماعی که تمرکز بیشتری بر انجام مسئولیت اجتماعی و مردم پایگی در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی را دارد، می تواند فرصت مناسبی برای این مسیر و رویکرد در ایران باشد.

دکتر محسن دنیوی تاکید کرد: فعالان نوآوری اجتماعی نیز از فناوری و به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین هوش مصنوعی و شبکه های اجتماعی بهره می برند و به مباحث تامین مالی فعالیت خود و حتی خلق ثروت در کنار حل مسئله و انجام مسئولیت اجتماعی توجه دارند، اما تفاوت آنها با زیست‌بوم استارتاپی کشور در این است که تاکید اصلی و اولیه بر خلق ثروت و مبتنی بر توسعه فناوری نیست؛

بلکه تلاش دارد مسائل اجتماعی را از طریق راه حل های اجتماعی و با ایجاد فضای مشارکت مردم حل کند.

محسن دنیوی در پایان اظهار داشت: تمرکز بر حل مسائل اجتماعی از طریق راه‌حل‌های اجتماعی، ویژگی بارز نوآوری اجتماعی و فناوری‌های اجتماعی و مردم پایه است.

محمد حیدری؛ دبیر اجرایی این رویداد نیز گفت: رویداد نوپیا در 30 تیر 1401 و در ماه‌های ابتدایی قرن جدید در پردیس سینمایی چارسو تهران برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که در آخرین روزهای سال 1400 از نشان نوپیا و پوستر آن رونمایی شده بود.