نخست‌وزیر عراق فردا به تهران سفر می‌کند

گروه سیاسی الف،   4010404063 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وبگاه «میدل ایست نیوز» گزارش داد که مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه (فردا) برای دیدار با مقام‌های ایران به تهران سفر می‌کند.

 نخست‌وزیر عراق فردا به تهران سفر می‌کند

به گزارش فارس، یک رسانه عراقی در خبری اختصاصی گزارش داد که نخست‌وزیر عراق در سفری از پیش اعلام نشده فردا یکشنبه به تهران سفر می‌کند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگوی اختصاصی با «میدل ایست نیوز» خبر داد که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، روز یکشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد تهران خواهد شد.

این منبع که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرد که نخست وزیر عراق فردا (یکشنبه ۲۶ ژوئن) به تهران سفر خواهد کرد.

جزئیاتی از مدت سفر مصطفی الکاظمی و دستور کار این سفر اعلام نشده است.

انتشار خبر اختصاصی وبگاه عراقی «میدل ایست نیوز» درباره این سفر در شرایطی انجام شده که طی هفته‌های اخیر مقام‌های بغداد و تهران درباره موضوعاتی از قبیل ورود زائران اربعین از یک سو و مساله پرداخت بدهی وزارت برق عراق به ایران صحبت‌هایی مطرح کردند.

پیشتر وزیر فرهنگ عراق اعلام کرد که دولت این کشور تصمیم گرفت مرزهای زمینی را برای پذیرایی از زائران عتبات عالیات باز کند. به گفته او «از هم‌اکنون در حال آماده‌شدن برای مراسم اربعین و ورود زائران میلیونی هستیم. با طرف ایرانی درباره ورود زائران به عتبات عالیات تفاهم حاصل شده است».

از سوی دیگر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری ۳۰ خرداد ماه درباره بدهی عراق و پول‌های بلوکه شده ایران در این کشور اظهارنظر کرده بود.

خطیب زاده تصریح کرد: «یک مدل تکراری وجود دارد که هر خبر خوبی را برخی دوست دارند تبدیل به امر استثنایی کرده و تلخی در آن اضافه و تشکیک در آن ایجاد کنند. به رغم تمامی فشارها، تلاش کردیم بدهی‌های خود را از منابع مختلف نقد و وصول کنیم. در این مورد بله، بدهی وزارت برق عراق به وزارت نیروی ایران از طریق بانک تی.بی.آی وصول شده و اجازه دهید کم و کیف آن را بانک مرکزی توضیح دهد و این مورد تایید است و از دولت عراق در این زمینه تشکر می‌کنم».