اجرای طرح یکسان‌سازی پلاک‌های ترانزیت و تعویض پلاکهای ملی افغانستان از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

گروه اجتماعی الف،   4010404053

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طرح های ویژه یکسان سازی پلاک‌های ترانزیت و تعویض پلاکهای ملی افغانستان را اجرا می کند.

اجرای طرح یکسان‌سازی پلاک‌های ترانزیت و تعویض پلاکهای ملی افغانستان از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در جلسه ای که روز چهارشنبه یکم تیرماه 1401 در دفتر مرکزی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد، محمد حسین صوفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل، حوریوش عسکری مدیر صدور اسناد و مدارک بین المللی و جمعی از مدیران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به همراه جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ‌و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای حضور داشتند و بر توسعه همکاری های مشترک در حوزه حمل و نقل بین المللی تأکید کردند.
 
طرح تعویض پلاک های ترانزیت به منظور یکسان سازی پلاک ها برای تمامی خودروهای حمل و نقل از مهمترین محورهای این جلسه بود که بر اساس آن تمامی پلاک‌های ترانزیت پیشین شامل سری‌های E، D، B،A مشمول این طرح شده‌اند. بنابراین ضروری است دارندگان این نوع پلاک ها با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و ارائه پلاک‌ قبلی به یکی از دفاتر و نمایندگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که به عنوان تنها مرجع رسمی صدور اسناد و مدارک بین المللی رانندگی و خودرو و با مجوز فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (fia) در ایران فعالیت می‌کند، نسبت به دریافت پلاک جدید اقدام کنند.

طرح تعویض پلاک های ملی کشور افغانستان و تبدیل آن به پلاک های بین المللی از دیگر رویکردهای مهم جلسه فوق بود. در این جلسه مقرر شد نشستی با حضور مدیران و دست اندرکاران اتاق بازرگانی، پلیس و وزارت امور خارجه کشور افغانستان به میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار و در این خصوص مذاکره و هم اندیشی شود.