گوگل در آستانه دریافت دومین جریمه از روسیه

گروه جهان الف،   4010402010

شرکت گوگل به‌علت تبلیغات منفی که علیه روسیه در یوتیوب منتشر می شود، در آستانه دریافت دومین حکم جریمه مالی از این کشور قرار گرفته است.

گوگل در آستانه دریافت دومین جریمه از روسیه

به گزارش فارس به‌نقل از رویترز، گوگل ممکن است با جریمه 5 تا 10 درصدی از گردش مالی خود در روسیه مواجه شود. علت این جریمه عدم حذف محتوای ممنوعه از جمله اطلاعات گمراه کننده در یوتیوب در مورد جنگ اوکراین است.

این دومین جریمه براساس درصدی از گردش مالی است که گوگل با آن رو به رو می شود.

در ماه می نیز، مأموران قضایی روسیه بیش از 7.7 میلیارد روبل (143 میلیون دلار) از درآمد گوگل را ضبط کردند.

گوگل که شعبه روسی آن هفته گذشته ورشکستگی خود را اعلام کرد، هنوز هیچ نظری در این باره نداده است.

رگولاتور روسی گفت: یوتیوب عمداً انتشار اطلاعات گمراه کننده درباره جنگ روسیه و اوکراین را منتشر و این کشور را بدنام می کند.

در این بیانیه آمده که تکرار تخلف می تواند منجر به جریمه 5 تا 10 درصدی گردش مالی سالانه گوگل در روسیه شود. رویترز محاسبه کرد که جریمه قبلی معادل کمی بیش از 8 درصد از گردش مالی این شرکت بوده است.

همچنین این رگولاتور گفت که یوتیوب به محتوایی که دیدگاه‌های افراطی و فراخوان کودکان برای شرکت در اعتراضات غیرمجاز تبلیغ می کند، اجازه انتشار داده است.

گوگل اکنون در مجموع 68 میلیون روبل بدون احتساب جریمه های گردش مالی، جریمه شده و بیش از 7000 مورد ممنوعه هنوز در یوتیوب باقی مانده است. 

روسیه دسترسی به شبکه های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام را محدود کرده، اما گوگل را مسدود نکرده است.

یکی از اعضای دومای ایالتی هفته گذشته گفت که یوتیوب و گوگل هنوز خط قرمزها را رد نکرده اند، اما در جنگ اطلاعاتی علیه این کشور شرکت داشتند.