الحاق ۱۳۰۰ کیلومتر به شبکه ریلی کشور تا پایان دولت سیزدهم

گروه اقتصادی الف،   4010401110

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر در حال ساخت ۳۳۰۰ کیلومتر راه ریلی هستیم و برنامه ما این است تا پایان دولت سیزدهم حداقل ۱۳۰۰ کیلومتر از راه‌های ریلی به بهره‌برداری برسد و این نزدیک دو برابر متوسط ساخت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل وزارت راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی بادرود اظهار کرد: هم‌اکنون در شبکه ریلی کشور ۱۴ هزار کیلومتر مسیر ریلی داریم و در حال حاضر در حال ساخت ۳۳۰۰ کیلومتر راه ریلی هستیم و برنامه ما این است تا پایان دولت سیزدهم حداقل ۱۳۰۰ کیلومتر از راه‌های ریلی به بهره‌برداری برسد و این نزدیک دو برابر متوسط ساخت است.

وی افزود: شش پروژه شاخص در حال اجراست که یکی از آنها پروژه اتصال چابهار به زاهدان است که بااتصال آن ترانزیت کالا تسهیل و این پروژه ۶۳۰ کیلومتری حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته و زیرسازی پروژه حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که بخشی از کریدور شرق کشور است به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: دیگر پروژه ریلی دیگر کشور، راه‌آهن رشت - کاسپین به طول ۳۸ کیلومتر است که در حال اجراست که امسال به اتمام می‌رسد که دریای جنوب به دریای شما می‌رسد.

خادمی گفت: پروژه ۴۰ کیلومتری ریلی بستان‌آباد به تبریز امسال به بهره‌برداری می‌رسد و پیشرفت فیزیکی آن بالای ۹۰ درصد است و یکی دیگر از پروژه‌های مهم اتصال اردبیل به شبکه ریلی است که طول آن ۱۷۵ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر تونل و پل است و از سخت‌ترین پروژه‌ها به شمار می‌رود و درمجموع ۵۶۰ کیلومتر شبکه ریلی تا پایان سال اضافه خواهد شد.

وی از اجرای ۱۵۱ کیلومتر احداث خط ریلی برای سنندج خبر داد و گفت: خط آهن همدان به سنندج است که اتصال استان کردستان به شبکه ریلی با پیشرفت ۸۸ دردی در حال اجراست و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و درمجموع ۵۶۰ کیلومتر خطوط ریلی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

باند دوم جاده بادرود کاشان اواسط تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید

علیرضا صلواتی مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان هم اظهار کرد: از ۵۳ کیلومتر پروژه دوبانده شدن جاده بادرود به کاشان حدود ۴۶ کیلومتر آن اجرایی و هفت کیلومتر باقی‌مانده بود.

وی افزود: در سال گذشته عملیات اجرایی پروژه آغاز و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد تا دو ماه آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت، قرارداد اولیه ۳۳ میلیارد تومان بود که حدود ۵۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه خواهد شد تا به بهره‌برداری کامل برسد.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت باند دوم جاده نطنز به کاشان در دست مطالعه است و عملیات احداث تقاطع‌ها سایت شهید احدی روشن در حال انجام است، مطالعه اولیه انجام و به دنبال مجوزهای زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل هستیم که بتوانیم باند دوم ۴۲ کیلومتر آن را آغاز کنیم و همچنین پروژه آسفالت میدان ترگل بادرود هم به‌زودی آغاز خواهد شد.