اظهار نظر «تهرانچی» درباره سند تحول آموزش و پرورش

گروه فرهنگی الف،   4010401100

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دوران کرونا افراطی به سوی فضای مجازی رفتیم، گفت: سند تحول آموزش و پروش با مدارس فعلی پیاده شدنی نیست.

اظهار نظر «تهرانچی» درباره سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزای فارس از زنجان، محمدمهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی در آیین افتتاح نخستین بوستان‌های تربیت علوی و فاطمی دانشگاه آزاد اسلامی در زنجان، با بیان اینکه مدرسه اساسا مهمترین  نقش را در زندگی  و ارتقای یک شهر را دارد،  اظهار کرد: فراموش نکنیم آینده زنجان توسط بچه‌هایی که امروز در مدرسه تربیت می‌شوند، ساخته می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تلاش‌ها و حرکت‌ها بسیار است، ولی آنچه که مهم است تربیت نسل نو است که این تحولات لازمه تغییراتی در نگاه مدرسه را می‌طلبد.

طهرانچی به استفاده دانش‌آموزان از شبکه شاد اشاره کرد و گفت: باید مبتنی بر مربی محور از این فضا عبور می‌کردیم، ولی افراطی به سوی فضای مجازی رفتیم.

وی با بیان اینکه ما بوستان تربیت لازم داریم که جهت داشته باشد، گفت: در این بوستان تربیت، کلاس اصل نیست، معلم اصل است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت معلمان در این بوستان‌ها گفت: ما در این بوستان معلمانی را می‌خواهیم که کار آزموده باشند و تخصص اول و آخرشان همراهی و رشد دهنده بچه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه در سر درب بوستان تربیت علوی و یا فاطمی می‌نویسم کسی که عشق به تعلیم تربیت ندارد به این بوستان وارد نشود، گفت: روزی که معلم به جای محیط آموزشی به سازمان رفت و دغدغه‌اش ارتقای رتبه و معیشت و خودش شد، آن روز معلم از فضای تعلیم و تربیت قهر کرده و دانش‌آموزان هم به گشت و گذار در فضای مجاری پرداختند.

طهرانچی اضافه کرد: بنابراین بوستان تعلیم و تربیت اندیشه‌ای است که نیاز امروز شهر زنجان و کشور برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پروش با مدارس فعلی پیاده شدنی نیست، گفت:  بوستان تربیت علوی و فاطمی یک نگاه بلند و یک همت بزرگ و یک اتفاق مبارک است.

طهرانچی خاطرنشان کرد: اساتیدی که با عشق به تعلیم و تربیت نگاه می‌کنند در این دانشکده حضور پیدا کرده و با بچه‌ها شش سال زندگی می‌کنند و مرتب هم در معرض دانش‌افزایی قرار می‌گیرند، چرا که تحولات لحظه‌ای اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه ما معلمانی را می‌خواهیم که قوه عاقله باشند، افزود: میدان جنگ، میدان پیچیده‌ای است و در صحنه باید تصمیم بگیرد و همه ابعاد جنگ را بداند و قوه عاقله‌ای باشد و در تعلیم و تربیت نقش آفرینی کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروزه تربیت چند وجهی شده است، گفت: ما نیازمند تربیت نسل متقی هستیم و برای نسل متقی به بوستان تربیت لازم داریم و بوستان تربیت هم در محضر قرآن و اهل بیت باید دو زانو بزند.