مشکلات بیمه‌ای خبرنگاران پیگیری می‌شود

گروه اجتماعی الف،   4010327036

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مواردی که در اختیار ما است از جمله مشکلات مرتبط با حمایت از خبرنگاران که برخی از افراد چندین سال در این زمینه کار می‌کنند و هیچ‌گونه بیمه‌ای تاکنون نداشته‌اند، در اسرع وقت پیگیری می‌شود.

مشکلات بیمه‌ای خبرنگاران پیگیری می‌شود

به گزارش فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سفر خود به دهاقان در جمع مردم و مسؤولان این شهرستان اظهار داشت: ما به ضعف‌ها، مشکلات و نارسایی‌ها واقف هستیم و در جریان بازدیدهای فشرده و در گفت‌وگو با صاحبان صنایع، تولیدی‌ها، کشاورزان، دامداران و اصحاب فرهنگ و هنر از مسائل موجود آگاه شدیم.

وی تأکید کرد: شهرستان دهاقان در حوزه فرهنگ و هنر جایگاه ویژه‌ای دارد و حتماً اعتبارات ویژه‌ای در بحث تخصیص کاغذ دولتی موردنیاز ارائه خواهد شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: حین سفر به شهرستان‌های شهرضا و دهاقان با مسائلی روبرو شدیم که نشان داد آمدن نماینده دولت به دهاقان و شهرضا به‌حق بوده است و برخی مسائل از فردا پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: ادامه یافتن تخصیص ارز ترجیحی ممکن نبود، زیرا این مسأله تاکنون موجب فساد و ایجاد تبعیض شده بود و به همین دلایل دولت این تصمیم‌گیری دشوار را انجام داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم به ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور رأی دادند تا تصمیم‌های مهم و مناسب برای آینده کشور بگیرد، بنابراین ممکن است در کوتاه‌مدت، یک تصمیم ضعف‌ها یا ابهاماتی داشته باشد، اما اگر چنین تصمیماتی گرفته نمی‌شد، مسائل و مشکلات به این راحتی حل نمی‌شد و بهبود نمی‌یافت.

اسماعیلی با اشاره به اینکه دولت آمده است که مسائل و مشکلات مردم را مرتفع سازد، افزود: اگر مسائل حل‌شدنی نبود، شخصیتی مانند رئیس‌جمهور و وزرای کنونی به حضور در این عرصه مصمم نبودند.

وی خاطرنشان کرد: این مسائل مشخص می‌کند که رئیس‌جمهور برای حل مسائل و مشکلات به میدان آمده است؛ به‌ طور مثال رئیس بانک مرکزی در جلسه دولت میزان پیشرفت و رشد اقتصادی کشور را در سه‌ماهه چهارم سال گذشته ۵.۷ درصد بیان کرد، در حالی‌ که در دوره مشابه سال گذشته رشد اقتصادی و میزان درآمدهای نفتی منفی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: مواردی که در اختیار ما است از جمله مشکلات مرتبط با حمایت از خبرنگاران که برخی از افراد چندین سال در این زمینه کار می‌کنند و هیچ‌گونه بیمه‌ای تاکنون نداشته‌اند، در اسرع وقت پیگیری می‌شود؛ برخی از مسائلی که ایثارگران و خانواده شهدا بیان کردند نیز موردتوجه قرار خواهد گرفت زیرا این عزیزان جان و سرمایه‌شان را برای حفظ اقتدار ایران عزیز هزینه کردند.