مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان حج: ۵۰۱ زائر حج تمتع ۱۴۰۱ انصراف دادند/ ۲۳ خرداد اعزام اولین کاروان

گروه فرهنگی الف،   4010308096

مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت از انصراف ۵۰۱ زائر واجد شرایط حج ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این تعداد زائر انصراف داده برابر با ۱.۳۷ درصد از ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر مهمان خانه خدا در موسم حج است.

۵۰۱ زائر حج تمتع ۱۴۰۱ انصراف دادند/ ۲۳ خرداد اعزام اولین کاروان

وحید اسکندری در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه تاکنون ۳۵ هزار و ۸۴۱ نفر ثبت نام قطعی خود در سامانه را به انجام رسانده اند، اظهار داشت: از این تعداد ۶۹ زائر واجد شرایط که اقدامات خود را برای اعزام به عربستان انجام داده اند، کاروان های خود را رزرو کرده اند.

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۳۵۵ زائر تمامی وجه خود را پرداخت کرده اند، گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود ثبت شده در سامانه حج و زیارت، ۳۴ هزار و ۳۸۵ زائر برابر با ۹۸.۶۰ درصد تمامی مبالغ هزینه اعزام به این سفر معنوی را به صورت کامل پرداخت کرده اند.

اسکندری با تاکید بر اینکه امسال بنا به تصمیم وزارت حج عربستان متقاضیان بالای ۶۵ سال به حج تمتع اعزام نخواهند شد، اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی و تصمیم عربستان مبنی بر عدم گسترش این بیماری ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر واجد شرایط برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می شوند.  

رییس سازمان حج و زیارت نیز پیش تر به موضوع حج تمتع ۱۴۰۱ و اعزام های زائران اشاره کرد و گفت: بعد از دوسال انتظار که بدلیل بحران کرونا بوقوع پیوست امسال شاهد اعزام ها به حج تمتع هستیم. علیرغم اینکه ظرفیت اعزام ها نسبت به قبل محدود شده اما وظیفه دست اندرکاران بیشتر و حائز اهمیت تر خواهد بود.

وی تاکید کرد: این حائز اهمیت بودن بدین دلیل است که هنوز کرونا پایان نیافته بنابراین باید دستورالعمل های بهداشتی به طور جد رعایت شود و نکات ضروری در آموزش ها و جلسات به طور مکرر به حجاج اشاره شود زیرا ابتلای یک نفر به کرونا موجب بروز مشکل برای آن کاروان یا حتی برای سایر حجاج می شود.