آتش‌نشانی تهران: لیست ساختمان‌های ناایمن تهران را منتشر می‌کنیم

گروه اجتماعی الف،   4010308058

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت که لیست ساختمان‌های نا ایمن شهر تهران را منتشر خواهندکرد و در این‌باره با هیچ فردی تعارف ندارند.

آتش‌نشانی تهران: لیست ساختمان‌های ناایمن تهران را منتشر می‌کنیم

به گزارش ایسنا، قدرت الله محمدی صبح امروز با حضور در  جلسه علنی شورای شهر تهران به حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان اشاره کرد و گفت: این ساختمان تجاری، اداری و پارکینگ بوده و هنوز چندین خودرو در طبقه بالای ساختمان وجود دارد. ۱۶ مغازه در  طبقه همکف این ساختمان فعال شده بود اما خدا را شاکریم که این ساختمان هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده بود.

وی با اشاره به روند آواربرداری در این ساختمان گفت:  این سازه بسیار لرزان است و به واسطه دوربین‌هایی که در اطراف ساختمان قرار گرفته واکنش ساختمان به صورت لحظه‌ای بررسی می‌شود. با توجه به اهمیت آواربرداری موفق شدیم روز اول هفت نفر را زنده  نجات دهیم اما از روز پنجم با تجهیزات سنگین وارد عمل شدیم و امیدواریم تا پنج روز آینده کار شناسایی مفقودشدگان به اتمام برسد.

محمدی با بیان اینکه با دستور وزیر کشور، فرمانده میدان در این حادثه شهرداری و آتش‌نشانی تهران انتخاب شد، گفت: بعد از این حادثه باید عبرت‌هایی ثبت شود و تجربیاتی که به دست می‌آید باید به گونه‌ای باشد که همه مجموعه‌های مختلف از این حادثه درس بگیرند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تاکید بر این که جنس ساختمان متروپل و ریزش آن نسبت به پلاسکو بسیار متفاوت است افزود: ۱۱ طبقه ساختمان با سازه آهنی در مساحت ۲ هزار متر انباشته شده بود. در این روزها  مشاهده کردیم  که «منافقین» و «الاحوازیه» در صحنه حضور داشتند و با تصویربرداری‌های دروغین حاشیه ایجاد کردند.

وی در خصوص ساختمان‌های نا ایمن شهرتهران نیز گفت: با هماهنگی با دادستانی لیست ۱۲۹ ساختمان را حتما منتشر خو اهیم کرد چرا که با هیچ فردی تعارف نداریم. بی‌تردید نباید اجازه دهیم بحث انتشار اسامی این ساختمان‌ها تبدیل به ترس شود. وقتی می‌دانیم تعداد زیادی از شهروندان ما روزانه وارد ساختمان‌های ناایمن می شوند نباید از انتشار اسامی آنها بترسیم. حتما لیست ساختمان‌های نا ایمن را منتشر می‌کنیم و با جان مردم معامله  نخواهیم کرد.