طرح انتقال آب از نشتی سد لار به دماوند در دستور کار قرار گرفت

گروه اجتماعی الف،   4010308050

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح انتقال آب از نشتی سد لار به دماوند در دستور کار قرار گرفت و این طرح تا تیرماه سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

طرح انتقال آب از نشتی سد لار به دماوند در دستور کار قرار گرفت

به گزارش فارس، سیداحمد رسولی‌نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شامگاه شنبه در همایش جهاد تبیین یاران انقلاب اسلامی در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با اشاره به نشست شورای اداری استان تهران با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: در نشست شورای اداری استان تهران عمده مطالبات مهم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در بخش‌های درمانی، راه، آب آشامیدنی و غیره را بیان کردم.

وی افزود: در این نشست، معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص اعتبارات شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه اظهارات خلاف واقعی ارائه کرد که به شدت به این موضوع اعتراض کردیم و خدمت ریاست جمهوری اعلام کردیم که با کسانی که نه کار می‌کنند و نه آمار صحیحی ارائه می‌دهند، برخورد شود.

امضای تفاهم‌نامه برای احداث کمربندی جنوبی دماوند 

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مصوبات سفر ریاست جمهوری در سه بخش مطرح و پیگیری می‌شود، گفت: در دوره‌های گذشته، نمایندگانی داشتیم که صرفاً چهار سال مطالبه رفع حصر را داشتند و یک بار مشکلات مردم را از تریبون مجلس بیان نمی‌کرد و گویا در دماوند و فیروزکوه مشکلی وجود نداشته است.

رسولی‌نژاد به امضای تفاهم‌نامه برای احداث کمربندی جنوبی دماوند بین وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اشاره و تصریح کرد: برای اجرای پروژه کمربندی جنوبی دماوند دولت قبلی هیچ همکاری نکرد، اما با آغاز به کار دولت جدید این موضوع مورد پیگیری قرار گرفت و رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی قول مساعدت داد و امروز این موضوع به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: برخی در گذشته به دنبال احداث کمربندی غربی برای عده‌ای مرفه ‌بی‌درد در شهرک آویشن بودند؛ با استقرار دولت جدید موارد لازم را پیگیری کردیم، اما عده‌ای به سرانجام رسیدن آن را به تمسخر گرفته بودند و مشاهده کردند که با پیگیری‌های انجام شده تفاهم‌نامه احداث کمربندی به امضا رسید و در چهار ماه آینده این طرح پس از مطالعات و نهایی شدن گزینه‌های پیشنهادی عملیاتی خواهد شد.

تأمین آب شرب پایدار دماوند از سد لار تا تیرماه ۱۴۰۳

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل تأمین آب شرب در دماوند افزود: برای تأمین آب شرب مورد نیاز شهرستان دماوند طی دو سال قبل پیشنهاد داریم که از محل نشتی سد لار که برای شرق تهران در نظر گرفته شده، شبکه‌ای به میزان ۵۰۰ لیتر بر ثانیه به این شهرستان منتقل شود که این موضوع مورد موافقت وزیر وقت نیرو قرار نگرفت.

رسولی‌نژاد گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های مجدد، محرابیان وزیر نیرو با انتقال آب از سد لار به شهرستان دماوند موافقت کردند و این پروژه در حال فعال شدن است و آب پایدار تا تیرماه سال ۱۴۰۳ به این شهرستان می‌رسد؛ بنابراین باید طی دو سال آینده میزان مصرف آب در پنج شهر و روستاهای شهرستان دماوند را طوری مدیریت کنیم که مشکلی به وجود نیاید؛ یک انشعاب از این پروژه به شرق شهر تهران و یک انشعاب به شهرستان دماوند منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای شهرک‌های صنعتی شهرستان دماوند تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی با مشکلات زیادی در حوزه‌ای آب و برق مواجه بودند که با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه برق، شبکه ۶۳.۲۰ شهرک صنعتی شماره دو دماوند تا پایان هفته جاری وارد مدار می‌شود و برای تأمین آب نیز چاه‌های مورد نیاز با اخذ مجوز حفر شده است؛ حمایت از صنعت نباید در حد شعار باشد و باید در عمل نشان داد و در خصوص مشکلات کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی هر هفته با مدیران هامل بانک‌ها دیدار داریم و پیگیر مشکلات آنان هستیم.

بهره‌برداری از ۳ بخش جدید بیمارستان حضرت فاطمه(س) دماوند

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: در دوران اوج کرونا، نسبت به توسعه بیمارستان سوم شعبان دماوند اقدام کردیم و توانستیم دو دستگاه اکسیژن ساز را برای این بیمارستان تأمین کنیم و با توجه به اینکه سوم شعبان تنها بیمارستان نسبتا مناسب شرق استان تهران است به زودی 25 تخت جدید با حمایت خیران به این بیمارستان اضافه خواهد شد.

رسولی‌نژاد ادامه داد: در خصوص بیمارستان حضرت فاطمه (س) دماوند نیز، مدیریت آن تفکیک نشده بود و مورد بی‌توجهی قرار داشت که در ابتدا مدیریت آن به طور مستقل منصوب و تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان تأمین شد؛ اکنون بیمارستان حضرت فاطمه (س) در سه بخش آزمایشگاهی، بستری و اتاق عمل در حال توسعه است که این بخش‌ها به مرور زمان بهره‌برداری خواهند شد.
وی اضافه کرد: برای بخش رودهن، مجوز احداث درمانگاه تأمین اجتماعی اخذ شده و در دماوند نیز شورای اسلامی شهر پیگیر اخذ مجوز برای درمانگاه تأمین اجتماعی هستند و در ادامه این درمانگاه‌ها به پلی‌کلینیک تبدیل خواهند شد.

اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه فاضلاب رودهن در سفر ریاست جمهوری

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس اظهار کرد: اجرای پروژه فاضلاب رودهن، یکی از اقدامات اساسی است که در سفر ریاست جمهور اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن مصوب شد.

رسولی‌نژاد ادامه داد: برای سفر ریاست جمهوری مصوبات دیگری از جمله ورزشگاه تختی، مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران و مرکز هتل‌داری دماوند در نظر گرفته شده و در هفته آینده نیز مصوبات جدیدی خواهیم داشت و بعد از سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های استان تهران، سومین سری از اعتبارات را جذب خواهیم کرد.

وی در خصوص پروژه فاضلاب شهر دماوند نیز بیان کرد: فاضلاب شهر دماوند مراحل پایانی خود را طی می‌کند و طبق ماده 56 یک بانک یا مجموعه‌ای از بانک‌ها به صورت هلدینگ می‌توانند در پروژه‌ای همچون پروژه فاضلاب دماوند یا رودهن شرکت کنند.