آیت‌الله جوادی آملی: هیچ نقصی در مبانی علمی و عملی امام خمینی (ره) دیده نشده است

گروه اجتماعی الف،   4010308003

یکی از مراجع تقلید شیعه گفت: هیچ نقصی در مبانی علمی و عملی امام خمینی (ره) دیده نشده و راز آن این است که او شاگرد راستین ابراهیم خلیل (ع) بود.

آیت‌الله جوادی آملی: هیچ نقصی در مبانی علمی و عملی امام خمینی (ره) دیده نشده است

به گزارش فارس، آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در پیام تصویری به مراسم افتتاحیه نمایشگاه حضور صدساله خورشید که در مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار شد، با بیان اینکه محور سخن در این محفل وزین علمی، تبیین برنامه‌های علمی و عملی امام خمینی (قدس سره) است، ابراز کرد: کاری که در بیش از ده قرن انجام نشده بود، به وسیله این مرد بزرگ الهی در یک ‌قرن صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه برخی انسان‌ها دست و پا، چشم و گوش دارند اما از آنها بهره نمی‌برند، افزود: برخی دیگر از اینها بهره‌های علمی می‌برند ولی بهره عملی نمی‌برند و بعضی بهره عملی می‌برند و از فیض علمی محروم هستند؛ امام راحل بهره علمی و عملی را کامل برده بود و بین معقول و منقول و مشهود، و بین اندیشه و انگیزه جمع سالم کرد.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع عنوان کرد: امام امت (ره) آنچه را که می‌فهمید، درست می‌فهمید؛ آنچه را که عمل می‌کرد، درست عمل می‌کرد، جامع بین علم و عمل بود. امام راحل جامع بین سیاست، درایت، مدیریت و فقاهت به جمع سالم بود.

وی با بیان اینکه نقصی در مبانی علمی و عملی این بزرگ مرد تاریخ دیده نشده است، اظهار کرد: راز درست بودن امور امام خمینی (ره) این است که او شاگرد راستین ابراهیم خلیل (ع) بود؛ اگر خدای متعال در قرآن کریم حضرت ابراهیم (ع) را پدر ما نامید، امام راحل نیز به درستی فرزند راستین خلیل پیغمبر بود.

جوادی آملی اضافه کرد: آنچه نمی‌لرزد و در درایت شبهه‌ای در او راه پیدا نمی‌کند مثل امام راحل، نبی و صاحب دل می‌شود.