اهدای آپارتمان به دو خانواده تهرانی صاحب چهارقلو

گروه اجتماعی الف،   4010306053

دو واحد مسکونی به دو خانواده تهرانی صاحب چهارقلو توسط وزارت راه و شهرسازی و در راستای تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت اهدا شد.

اهدای آپارتمان به دو خانواده تهرانی صاحب چهارقلو

به گزارش ایسنا، روز گذشته با حضور انسیه خزعلی ـ معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری و علیرضا جعفری ـ معاون وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید پرند، دو واحد مسکونی در شهرک آسمان شهر جدید پرند به دو خانواده تهرانی صاحب فرزند چهارقلو اهدا شد.

این خانه‌ها نیمی به نام مادر و نیمی به نام پدر چهارقلوها سند خورده است.

این رویداد، در راستای تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت به دستور رییس‌جمهور ـ سید ابراهیم رییسی و بر اساس پیشنهاد معاونت زنان و خانواده و با همت وزارت راه و شهرسازی انجام گرفت.

اهدای زمین یا خانه به خانواده‌های صاحب فرزندان چهارقلو منحصر در استان تهران نبوده و همزمان با سفرهای استانی رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت، خانواده‌های صاحب فرزند چهارقلو در استان‌ها شناسایی شده و با توجه به ظرفیت هر استان، زمین یا منزل مسکونی به آن خانواده‌ها داده شده است.

در تهران نیز این طرح مصادف با بازدیدهای استانی اعضای دولت و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری انجام شد.

وزارت راه و شهرسازی همچنین با توجه به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درخصوص واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، مقرر کرده تا متقاضیانی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد، می‌توانند با مراجعه به قسمت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir با انتخاب گزینه "متقاضیان دارای سه فرزند به بالا (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) " در بخش نوع سرپرستی، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. پس از ثبت‌نام از متقاضیان، در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، سایر اقدامات حسب ضوابط و مقررات مربوطه انجام می‌شود.

به خانوارهای واجد شرایط در شهرهایی که زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارند زمین ۲۰۰ متری و در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر یک واحد مسکونی در اقساط ۱۰ ساله واگذار می‌شود که تا اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ حدود ۳۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند.