روحانی: نیاز امروز کشور گشایش اقتصادی، رفع عزتمندانه تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری‌ داخلی و خارجی است

گروه سیاسی الف،   4010304005 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس دولت تدبیر و امید به همراه شماری از اعضای کابینه‌های یازدهم و دوازدهم در نشستی مسایل و مشکلات جاری و موضوعات مهم کشور را مورد بررسی قرار دادند. در این نشست برخی از وزرای سابق گزارش‌هایی را ارائه کردند.

روحانی: نیاز امروز کشور گشایش اقتصادی، رفع عزتمندانه تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری‌ داخلی و خارجی است

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در ابتدای این نشست ترور مزبوحانه شهید حسین صیادخدایی را محکوم و اهداف این حرکات را که از سوی دشمنان انقلاب و ملت انجام می‌گیرد، ضربه به نظام جمهوری اسلامی ارزیابی کرد و گفت: این حرکات غیر منطقی کور و شکست‌خورده است.

او شهادت پاسدار مدافع کشور شهید حسین صیادخدایی را به مقام معظم رهبری، همه آحاد ملت شریف ایران، نیروهای سپاه پاسداران و خانواده عزیز وی تسلیت گفت.

رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم همچنین با ابراز تاسف از حادثه سقوط ساختمانی در آبادان که منجر به کشته و زخمی‌شدن تعدادی از هموطنان شد، به خانواده‌های عزیزان درگذشته تسلیت گفت و برای مجروحان نیز آرزوی سلامتی و بهبودی کرد.

روحانی همچنین با تبریک سالروز سوم خرداد، سالگرد آزادسازی خرمشهر، اولویت امروز کشور را ایجاد فضایی برای خروج از تنگناها و مشکلات دانست و گفت: حفظ و تقویت انسجام کشور مهم‌ترین مساله و اولویت امروز همگان است و ایجاد اختلاف و چنددستگی در کشور فضای پر تنش سیاسی ایجاد و مردم را سرخورده و نگران و ناراحت می‌کند.

وی تاکید کرد: مردم اتحاد مسئولان و فعالان سیاسی برای رفع مشکلات و پرهیز از اختلاف و دوگانگی را انتظار دارند.

رئیس دولت تدبیر و امید، امیدآفرینی بین مردم را یک ضرورت دیگر دانست و گفت: پرهیز از اختلاف و ایجاد انسجام بین مردم امید ایجاد می‌کند. نیاز امروز کشور گشایش اقتصادی، رفع عزتمندانه تحریم‌ها و رفع برخی تنگناهای اقتصادی و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است. این ضرورت باید مورد توجه همه دغدغه‌مندان نظام قرار گیرد.

او تاکید کرد: رفع عزتمندانه تحریم در مذاکرات موثر از اولویت‌های ایجاد گشایش اقتصادی است.

روحانی اظهار داشت: همه ما فارغ از سلایق و دیدگاه‌های سیاسی و اختلاف نظرهای احتمالی موظفیم که به دولت سیزدهم کمک کنیم. مردم نیز همین انتظار را از ما دارند. از این منظر دولت دوازدهم کمک به دستگاه اجرایی برای رفع مشکلات را وظیفه خود می‌داند.