واکنش آیت الله مکارم شیرازی به حادثه متروپل آبادان

گروه فرهنگی الف،   4010303107 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یکی از مراجع تقلید گفت: اینکه در ۴۰۰ سال قبل مسجد جامعی در اصفهان بنا شده که رنگ گنبد آن نیز تاکنون ثابت است، در حالی که یک بنای ده طبقه که هنوز مراحل ساختمانی آن تکمیل نشده، فرو می‌ریزد و عده ای کشته و مجروح می‌شوند، بیانگر بی‌مسئولیتی و بی‌اخلاقی برخی افراد است.

واکنش آیت الله مکارم شیرازی به حادثه متروپل آبادان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز با حضور در دفتر این مرجع تقلید در قم با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی در این دیدار با اشاره به برنامه‌ریزی و اهداف عالیۀ آن وزارتخانه، گفت: پیگیری و عملیاتی کردن آن‌ها، سبب ایجاد تحول در مجموعۀ علمی و در نهایت در کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علوم در گذشته از شرق به غرب منتقل شده، اما اکنون از غرب به دانشگاه‌ها وارد می شود، افزود: باید ضمن فراگرفتن علوم روز از هر منطقۀ جهان که باشد، نسبت به انتقال فرهنگ های فاسد نیز هوشیار بود.

این مرجع تقلید همراهی اخلاق و مسائل مذهبی با تعلیم و آموزش را ضروری دانسته و تأکید کرد: اینکه در 400 سال قبل مسجد جامعی در اصفهان بنا شده که رنگ گنبد آن نیز تاکنون ثابت است، در حالی که یک بنای ده طبقه که هنوز مراحل ساختمانی آن تکمیل نشده، فرو می ریزد و عده‌ای کشته و مجروح می شود، بیانگر بی‌مسئولیتی و بی‌اخلاقی برخی افراد است.

آیت‌الله مکارم شیرازی بر ریشه‌یابی دقیق این فاجعه تأکید کرد و افزود: باید بررسی شود که چه عواملی سبب شده، آیا برنامه نظارت مهندسی ایراد دارد، یا مهندسین درس را خوب فرا نگرفته‌اند و یا درس‌ها کامل نبوده و یا این‌که در مقام عمل کم‌کاری صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: نباید هیچ فرد مستعدی بخاطر نداشتن شهریه، از تحصیل در دانشگاه محروم گردد.

این مرجع تقلید شیعه همچنین همکاری کانون‌های علمی و فرهنگی متعدد و عظیم در قم را ضروری دانسته و بر ارتباط هر چه بیشتر میان حوزه و دانشگاه تأکید کرد.