رئیس شورای شهر تهران خبر داد پیگیری موضوع ساختمان‌های ناایمن در جلسه با ریاست قوه قضاییه

گروه سیاسی الف،   4010303023

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از پیگیری موضوع ساختمان‌های ناایمن در جلسه مشترک با ریاست قوه قضاییه خبر داد.

پیگیری موضوع ساختمان‌های ناایمن در جلسه با ریاست قوه قضاییه

به گزارش ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ساختمان‌های ناایمن و ناپایدار در کشور و به ویژه تهران گفت: تعداد این ساختمان‌ها پیش‌تر اعلام شده است. روز گذشته جلسه‌ای با ریاست قوه قضاییه آقای اژه‌ای برگزار شد که یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه موضوع ساختمان‌های ناپایدار و ناایمن شهری بود.

وی افزود: مقرر شد این موضوع به صورت جدی برای پیگیری در دستور کار قرار بگیرد. البته بی‌تردید موضوع توقف فعالیت ساختمان‌های ناایمن فقط به قوه قضاییه مرتبط نیست و مسئولیت تنها بر گردن این قوه نیست و دستگاه‌های دیگر نیز هر یک مسئولیت دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برای صدور حکم در ساختمان‌های ناایمن با مشکلاتی مواجه هستیم که نمی‌توان به راحتی برای آن‌ها حکم صادر کرد. یکی از این مشکلات، مشکلات معیشتی است که برای افراد مشغول در این ساختمان‌ها ایجاد می‌شود اما سلامت و ایمنی مردم ارجحیت دارد و باید این موضوع به طور ویژه مد نظر قرار گیرد. بی‌تردید مردم حق دارند در جای ایمن و سالمی زندگی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع آلودگی هوای تهران که امروز مدارس این شهر را تعطیل کرده است اشاره کرد و افزود: آلودگی هوای تهران درد کهنه‌ای شده است. در سال‌های گذشته یکی از مسئولین اعلام می‌کرد که این موضوع باید از طریق دیپلماسی آب و هوایی حل و فصل شود و در این زمینه باید وارد مذاکره شویم اما از این حرف حدود سه سال گذشته و هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

چمران تأکید کرد: باید این مشکل از طریق مذاکره و گفت‌وگو با کشورهای عربستان، عراق و ترکیه که به لحاظ آب و هوایی با ما در ارتباط هستند مرتفع شود. در حقیقت باید این مسئله از لحاظ بین‌المللی پیگیری جدی شود تا در مسیر حل آن گام برداشته باشیم.