چطور بلیط هواپیما را ارزان‌تر بخریم

گزارش بازرگانی،   4010229007

خرید بلیط ارزان هواپیما

 

محال است اهل سفرهای پروازی باشید و وقت صرف یافتن ارزان‌ترین بلیط هواپیما نکنید؛ جست‌وجوی خسته‌کننده و همیشگی، بررسی قیمت‌های دائم در نوسان، تلاش برای پیداکردن بهترین زمان رزرو، این‌همه دردسر و زحمت فقط یک هدف دارد و آن خرید بلیط ارزان هواپیما است. می‌خواهید بدانید بعضی‌ها چگونه همان بلیطی را که شما می‌خرید ارزان‌تر می‌خرند؟ تا آخر این مقاله همراهمان باشید.

۱. خرید بلیط ارزان هواپیما با جست‌و‌جوی محرمانه

اگر می‌بینید قیمت یک پرواز بعد از چند بار جست‌و‌جو بیشتر شده است، تعجب نکنید! این اساس کار وب‌سایت‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما است. آنها با زیرورو‌کردن کوکی‌های مرورگر کاربر، از محبوب‌ترین مسیرهای هوایی او سر درمی‌آورند و مبلغ آن را بیشتر می‌کنند. این‌طوری کاربر ترغیب می‌شود قبل از آنکه قیمت از این‌ هم بیشتر شود، بلیط را بخرد.

زرنگ باشید و موقع جست‌و‌جوی پروازها از مرورگر خصوصی یا حالت ناشناس مرورگر استفاده کنید تا کمترین قیمت‌ها را ببینید. حالت ناشناس پنجره‌ای در مرورگر است که در آن اطلاعات کاربر ردیابی نمی‌شوند. پس برای خرید بلیط ارزان هواپیما یک پنجره ناشناس باز کنید و با خیال راحت قیمت‌ها را مقایسه کنید.

۲. انتخاب ارزان‌ترین روز برای سفر در خرید آنلاین بلیط هواپیما

خیلی‌ها معتقدند خرید بلیط هواپیما در روزهای وسط هفته ارزان‌تر تمام می‌شود، اما این قانونی کلی نیست. کافی است نگاهی به تغییرات قیمت پرواز مدنظر در طول یک ماه گذشته بیندازید تا بفهمید بلیط آن چه روزهایی ارزان‌تر است.

در بعضی از وب‌سایت‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما، کاربران می‌توانند پروازها را با فیلترهای مختلف مثل «ارزان‌ترین پرواز‌های هفته» مرتب کنند. حتی بعضی از آنها امکان تجزیه‌و‌تحلیل قیمت ماهانه و ردیابی نوسانات را هم فراهم می‌کنند. خیلی از مسافران حاضرند به‌خاطر بلیط ارزان‌تر، برنامه سفرشان را تغییر بدهند و روزی پرواز کنند که بلیط مسیر هوایی ارزان‌تر است.

۳. خرید بلیط ارزان هواپیما از موتورهای جست‌وجوی مخصوص

وقت بگذارید و موتورهای جست‌و‌جوی تهیه بلیط آنلاین را سبک‌سنگین کنید. بعضی از این موتورها به‌خاطر اسم‌و‌رسمی که دارند بلیط‌ها را گران‌تر می‌فروشند، در حالی که برخی دیگر همان پروازها را با هزینه کمتر ارائه می‌دهند. اسم ارزان‌ترین‌ها را به‌ خاطر بسپاید و فراموش نکنید که هیچ موتور جست‌وجویی همیشه بهترین باقی نمی‌ماند. هرازگاهی دوباره آنها را غربال کنید تا همیشه بیشترین تخفیف بلیط برای پرواز داخلی و خارجی شامل حالتان شود.

۴. خرید بلیط ارزان هواپیما از خطوط هوایی ارزان

اگر طرف‌دار پروازهای لوکس و سفرهای بیزنس‌کلاس هستید که هیچ، اما اگر به‌ فکر خرید بلیط ارزان هواپیما هستید، بررسی قیمت‌های خطوط هوایی ارزان‌تر خالی از لطف نیست. شاید در این پروازها خبری از غذا و نوشیدنی رایگان نباشد یا صندلی‌ها به‌ هم نزدیک‌تر و جای پاها تنگ‌تر باشد، اما احتمالا قیمتی را که دنبالش هستید راحت‌تر پیدا می‌کنید.

موقع خرید آنلاین بلیط هواپیما، فرودگان مقصد را چک کنید. بعضی وقت‌ها پروازهای ارزان‌تر در فرودگاه‌های خارج شهر می‌نشینند. همچنین دقت کنید که هزینه چمدان‌ها موقع خرید بلیط لحاظ شده باشد تا مجبور نشوید بعدا هزینه بیشتری بپردازید.

۵. سفر رایگان با امتیازهای کارت اعتباری سفر

 

ساده‌ترین راه ممکن برای پرواز رایگان، جمع‌کردن امتیاز است. یک کارت اعتباری سفر بخرید. فرقی نمی‌کند مربوط به خط هوایی خاصی باشد یا کارت سفری معمولی، مهم این است که از آن برای خرید بلیط ارزان هواپیما، رزرو هتل و حتی خرید استفاده و تا می‌توانید امتیاز جمع کنید. هر وقت مجموع امتیازات کارت به میزان مشخصی رسید، می‌توانید آنها را به تخفیف بلیط برای پرواز داخلی و خارجی تبدیل کنید. هرچقدر این امتیازات بیشتر باشند، تخفیف بیشتری شامل حالتان می‌شود. حتی بعضی وقت‌ها نیازی به پرداخت هزینه نیست و کل سفر رایگان می‌شود.

۶. تهیه بلیط آنلاین پروازهای اتصالی با هزینه کمتر

منظور از پروازهای اتصالی پروازهایی است که مستقیم از مبدا به مقصد نمی‌روند و بین راه در کشور دیگری فرود می‌آیند. اگر برای چنین سفری برنامه‌ریزی می‌کنید، موقع تهیه بلیط آنلاین، مبدأ و مقصد را خودتان برنامه‌ریزی کنید و حتی بلیط سفر دوم را هم خودتان تهیه کنید.

در این پروازها حواستان به فاصله زمانی بین ۲ پرواز باشد تا برایتان هزینه اضافه نتراشد. اگر فاصله زمانی خیلی کم باشد، ممکن است تأخیر پرواز اول باعث شود پرواز دوم را از دست بدهید و اگر فاصله زمانی خیلی زیاد باشد، ممکن است مجبور شوید یک شب را در شهر یا کشور میانی سر کنید که آن‌ هم هزینه‌بردار است.

۷. انتخاب مقصد ارزان‌تر برای سفر

Alt: خرید بلیط آنلاین

اگر هوس سفر کرده‌اید اما مقصدتان مشخص نیست، بگردید و ارزان‌ترین پرواز ممکن را انتخاب کنید. همه شهرهای کشور عزیزمان پر از جاذبه‌های تماشایی و بی‌نظیر هستند و سفر به تک‌تکشان تجربه شیرینی را برایتان رقم می‌زند. وارد وب‌سایت‌های خطوط هوایی شوید. مبدأ و محدوده زمانی سفر را انتخاب کنید تا هزینه پرواز به مقصدهای مختلف برایتان فهرست شوند. حتی می‌توانید از امکانات وب‌سایت استفاده کنید و پروازها را از ارزان‌ترین تا گران‌ترین مرتب کنید.

۸. خرید بلیط ارزان هواپیما با ترکیب چند خط هوایی

مسافر شمایید و اختیار سفر در دست‌ شماست. اگر قرار است در طول سفر چندین بار سوار هواپیما شوید، مجبور نیستید همه‌شان را از یک ایرلاین انتخاب کنید. باحوصله برای تک‌تک پروازها جست‌و‌جو کنید تا میان خطوط هوایی مختلف، ارزان‌ترین گزینه‌ها را پیدا کنید. خیلی وقت‌ها همین انتخاب ساده تفاوت بسیار بزرگی در هزینه کل بلیط‌های خریداری‌شده ایجاد می‌کند. این ترفند خوبی برای گرفتن تخفیف بلیط برای پرواز داخلی و خارجی است. البته باید حواستان به خطرهای انتخاب خطوط هوایی متنوع برای یک سفر هم باشد. مثلا تأخیری چندساعته کافی است که پرواز بعدی از دست برود.

۹. ۲ پرواز به‌جای ۱ پرواز مستقیم

گاهی هزینه ۲ پرواز اتصالی از هزینه پرواز مستقیم کمتر می‌شود. شهری را میان مبدأ و مقصد پیدا کنید که معمولا کسی به آن سفر نمی‌کند و به همین خاطر بلیط پروازهایش ارزان‌تر است. در نظر بگیرید که این پروازها ممکن است طولانی‌تر باشند یا اگر درست برنامه‌ریزی نکنید، از پرواز دوم جا بمانید.

۱۰. بلیط ارزان هواپیما با خرید عمده

یکی از ترفندهای خرید بلیط ارزان هواپیما، تهیه هم‌زمان چند بلیط است. مسیر سفر را در نظر بگیرید و همه بلیط‌های پرواز را با هم از یک خط هوایی بخرید تا شاید تخفیف خرید عمده شامل حالتان شود. یکی دیگر از ترفندهای تهیه بلیط آنلاین ارزان، خرید بلیط‌های دور دنیا و پاس‌های منطقه‌ای برای سفرهای خارجی است. این بلیط‌ها برای سفر به دور دنیا یا گشت‌و‌گذار در یک قاره هستند و با توجه به اینکه چندین پرواز را شامل می‌شوند، برای هر پرواز تخفیف خوبی در نظر می‌گیرند. البته این‌ هم قانونی کلی نیست و لازم است خودتان قیمت‌ها را سبک‌سنگین کنید.

۱۱. تهیه بلیط آنلاین از خطوط هوایی محلی

موتورهای جست‌و‌جوی بلیط هواپیما بی‌نظیرند، اما اغلب فقط سفرهای خطوط هوایی بزرگ و خوش‌نام را پوشش می‌دهند. برای خرید بلیط ارزان هواپیما، لازم است خطوط هوایی محلی و ناشناخته‌تر را پیدا کنید، به‌خصوص مسیرها و مناطق دورافتاده‌ای که کمتر رزرو می‌شوند. در کشورهای غریبه با جست‌وجو در گوگل یا پرس‌و‌جو از بومیان منطقه می‌توانید خطوط هوایی محلی را پیدا کنید. اگر قصد خرید آنلاین بلیط هواپیما را دارید، حتما از سایت شرکت بلیط بخرید تا هم از پیشنهاد‌های ویژه و تخفیفات بهره‌مند شوید و هم پول اضافه به وب‌سایت‌های واسطه پرداخت نکنید.

۱۲. رزرو بلیط به‌محض تعیین مقصد و زمان سفر

از پروازهای لحظه آخری که بگذریم، معمولا با نزدیک‌شدن به موعد سفر هزینه پرواز کمتر نمی‌شود مگر اینکه اتفاق خوبی بیفتد و شرکت هواپیمایی به‌مناسبت خاصی تخفیف بدهد. بعضی از خطوط هوایی مقرون‌‌به‌صرفه، در ابتدای فروش چند بلیط را با نرخ‌ پایین‌تر به‌عنوان قیمت پایه ارائه می‌کنند و زمانی که تعداد مشخصی بلیط فروش رفت، قیمت بلیط‌های باقی‌مانده را افزایش می‌دهند. پس اگر می‌دانید کِی و کجا می‌روید، منتظر اتفاق خاصی نباشید و هرچه زودتر بلیط سفر را بخرید.

۱۳. پرداخت هزینه بلیط با ارز

این ترفند فقط برای سفرهای خارجی مفید است. بیشتر خطوط هوایی مقرون‌به‌صرفه از مسافران خواهش می‌کنند هزینه بلیط را با واحد پول کشور مبدأ پرداخت کنند. بنابراین قبل از رزرو پرواز بررسی کنید که اگر هزینه بلیط با ارز پرداخت شود، ارزان‌تر تمام می‌شود یا خیر. البته با توجه به ارزش فعلی پول ملی، شاید این گزینه خیلی به‌ درد ما ایرانی‌ها نخورد، اما حداقل می‌توان فهمید پرداخت با چه ارزی ارزان‌تر است. توصیه می‌کنیم برای این‌ کار حتما از کارت‌های اعتباری بین‌المللی بدون هزینه تراکنش‌های خارجی استفاده کنید تا هزینه‌ها به‌ حداقل برسند.

۱۴. توجه به پروازهای لحظه آخری

سفر با پروازهای لحظه آخری دردسرهای خودش را دارد. چمدانتان باید همیشه بسته و آماده باشد، ممکن است پای پرواز ببینید اسمتان در فهرست مسافران نیست، نمی‌توانید برای سفر برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و در صورت کنسلی بلیط هواپیما، استرداد مبلغ بلیط سخت‌تر از حالت عادی است. با این حال، مزیت بزرگ این پروازها قیمت مناسب آنهاست که گاهی وقت‌ها نصف هزینه بلیط معمولی است. همه معایبی که ذکر کردیم باعث می‌شوند خرید این بلیط‌ها مقرون‌به‌صرفه‌ و برای کسانی که دنبال سفر ارزان‌تر هستند مناسب‌تر باشند.

کلام آخر

همه مسافران توان خرید بلیط‌ هواپیما را ندارند. شرکت‌های هواپیمایی هم این را می‌دانند و همیشه برای مسافرانی که دنبال خرید ارزان بلیط هواپیما هستند، شرایط ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند. پیشنهادهای ویژه، تخفیف بلیط برای پرواز داخلی و خارجی، سفر رایگان با امتیازهای کارت اعتباری، بلیط‌های لحظه آخری و باقی مواردی که در این مقاله معرفی کردیم، نمونه راهکارهایی هستند که هزینه سفر را کمتر می‌کنند. شما چه ترفندهایی برای خرید بلیط ارزان هواپیما بلدید؟ منتظر شنیدن نظرها و تجربه‌های مفیدتان هستیم.