پژمانفر: یارانه پنهان دولت باید برای همه دهک‌ها پرداخت شود

گروه سیاسی الف،   4010228065 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم مشهد و کلات با مستثنی کردن داوطلبان عدم دریافت یارانه و ایرانی‌هایی که دائما خارج از کشور زندگی می‌کنند، به لزوم پرداخت یارانه برای آحاد مردم ایران تأکید کرد.

پژمانفر: یارانه پنهان دولت باید برای همه دهک‌ها پرداخت شود

به گزارش ایسنا، نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود از دولت بابت تغییرات اقتصادی اخیر تشکر کرد و گفت: اصلاح نظام یارانه یکی از اقدامات ضروری برای اصلاح نظام اقتصادی است. جبران افزایش قیمت‌ها از مسیر یارانه نقدی باید به صورتی باشد که اقشار ضعیف و متوسط دچار آسیب نشوند. اقدامات اصلاحی انجام شده درباره یارانه‌ها باید همراه با اقدامات جدی برای حل بیماری مزمن تورم باشد. ریشه گرانی و فشاری که بر سفره مردم وارد می‌شود در همه سالهای گذشته تورم بوده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم تورم اقتصادی ایران را حاصل ناکارآمدی و کسری بودجه دولت‌ها دانست و گفت: خروج از وضع موجود نیازمند یک بسته اقدامات است. از اصلاح نظام پولی و بانکی گرفته تا موارد دیگر باید توسط مجلس و دولت به صورت مشارکت صورت گیرد. دولت باید تلاش کند کسری بودجه شکل نگیرد.

تنها یارانه داوطلبان عدم دریافت و ایرانی‌های خارج از کشور می‌تواند قطع شود
این عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس درباره یارانه بگیران گفت: همه ایرانی‌هایی که در این کشور زندگی می‌کنند، در این کشور حقی دارند. باید برای همه دهک‌ها یارانه پرداخت شود. این پرداخت کمک معیشت نیست؛ بلکه یارانه پنهانی است که بعضی از آن استفاده و بعضی از آن استفاده نمی‌کردند. همه باید از آن به صورت عادلانه استفاده کنند. مگر در ماجرای دارو و بنزین بین ثروتمند و فقیر فرقی قائل شدید که در این مورد قائل می‌شوید. لازم است افراد ثروتمند مبالغی را در قالب مالیات به صورت عادلانه پرداخت شود اما اخذ یارانه تنها از دو گروه باید خارج شود، کسانی که به صورت داوطلبانه می‌خواهند یارانه دریافت نکنند و ایرانی‌های خارج از کشور که دائما خارج از کشور هستند. قطع یارانه این دو گروه هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. رضایتمندی در آحاد مردم باید اولویت دولت باشد.

پژمانفر ادامه داد: ملت ایران نجیبانه و با عزت پشتیبان آرمان‌ها هستند. مهم‌ترین دغدغه مسئولین باید این باشد که در مسیر اعتلای کشور از قطار پرسرعت ملت عقب نمانند و در کنار مردم باشند. شفافیت، صداقت، تخصص و تعهد ویژگی‌هایی است که مجلس و مردم مطالبه خواهند کرد. هر شخصی که از این چهار ویژگی عدول کند را از توفیق خدمت به مردم محروم خواهیم کرد. ضرر تعلل بی جا در تصمیم‌گیری از تصمیم غلط بدتر است. ملت هشت سال از کسانی که کشور را معطل اغیار کرده بودند، سیلی خوردند. تعلل و بی‌تصمیمی برای مجلس و دیگر قوا غیرقابل قبول است.

نماینده مردم مشهد در مجلس درباره پیشرفت کشور گفت: این امر در گرو عملکرد مناسب ما به عنوان کارگزاران نظام در دو عرصه تقویت بنیان‌های قدرت و توسعه روابط و ارتقا جایگاه جهانی ایران است. دولت در حال فعالیت شبانه‌روزی برای تحقق پیشرفت کشور است. این روند نیازمند هوشمندی و پرهیز از اقدامات ظاهری و نمایشی در عین درک اولویت‌های مردم است. اصلاح نظام یارانه‌ها و توسعه روابط اقتصادی همسایه‌ها دو نمونه از مصداق درونزایی است. مجلس وظیفه دارد که در شأن نظارتی خود همراه دولت باشد. باید در حوزه تقنین با پرهیز از قانونی نویسی‌های بی فایده، متعدد و متداخل، بسترهای قانونی برای اقدامات دولت را فراهم کنیم.

این عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس یازدهم در پایان با اشاره آخرین و مهم‌ترین تغییرات جهانی درباره نقش پیش روی ایران گفت: تغییر جبهه بندی جهانی، تضعیف غرب و آمریکا در توازن قوای بین المللی، افزایش فاصله غرب و شرق در عرصه همکاری‌های اقتصادی – سیاسی، فرصتی بی نظیر به ایران داده تا فعالانه و به عنوان بازیگری مستقل نقش جدی مبتنی بر جایگاه سیاسی خود برای خود تعریف کند. هوشمندی در برقراری توازن، سرعت تصمیم گیری و اولویت بندی در همکاری با کشورها در غیر این صورت فرصت‌های بین المللی اقتصادی ایران با حضور رقبا از دست خواهد رفت.