ماجرای کلاهبرداری اینترنتی فروش کالاهای تزئینی/ هشدار پلیس فتا  

گروه اجتماعی الف،   4010228028 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد سایت فروش کالاهای تزئینی با جعل ای نماد خبر داد.

ماجرای کلاهبرداری اینترنتی فروش کالاهای تزئینی/ هشدار پلیس فتا  

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند پس از خرید در یکی از سایت‌های فروش کالاهای تزئینی، مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

وی بیان نمود: مالباختگان این پرونده در ادامه اظهارات خود گفتند قصد خرید کالای تزئینی در فضای مجازی را داشته که با یک سایت فروش آنلاین این کالاها با قیمت‌های ارزان که نماد اعتماد الکترونیک نیز داشته است مواجه شده و پس از انجام فرآیند خرید و واریز وجه کالایی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شدند.

گودرزی افزود: پس از اخذ اظهارات شکات رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات اولیه پرونده را آغاز کردند و در اقدامات اولیه متوجه شدند کلاهبردار با ایجاد یک سایت خرید آنلاین و جعل این نماد اقدام به جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آنها می‌کند.

وی بیان داشت: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با بکارگیری اقدامات فنی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی موفق به شناسایی گرداننده این سایت شدند و پس از به دست آوردن اطلاعات هویتی مجرم و تشریفات قضائی متهم را در یکی از مناطق تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

گودرزی خاطرنشان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کردند اما پس از مشاهده مستندات موجود در پرونده ضمن پذیرش جرم خود به کلاهبرداری از بیش از ۹ نفر از شهروندان به ارزش ریالی حدود دو میلیارد ریال اقرار کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مشخصات فروشگاه‌های معتبر در سایت Enamad.ir قابل مشاهده است اظهار داشت: شهروندان حتماً از سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خریدهای اینترنتی خود را انجام دهند و از واریز هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه و … قبل از تحویل و تأیید صحت و سقم کالا جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: این پلیس به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.