شرافیت؛ بهترین برند لباس ورزشی کشور

گزارش بازرگانی،   4010228018

لذت انجام ورزش برای رسیدن به اندام‌ایده‌آل به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از آن‌ها، انتخاب لباس ورزشی مناسب است تا علاوه بر زیبا نشان دادن ظاهر و اندام شما، کمک کند تا از تعریق بیش از اندازه بدن جلوگیری کند. لباس ورزشی شرافیت، با حفظ سلامتی بدن شما کمک می‌کند تا با یک استایل مناسب بتوانید لذت یک ورزش بی‌نظیر را تجربه کنید. علاوه بر انتخاب صحیح لباس ورزشی، استفاده از اکسسوری ورزشی و هم چنین توجه به تجهیزات و دستگاه‌ها مانند لوازم بدنسازی متناسب با نوع ورزشی که انجام می‌دهید نیز قابل توجه است.

انتخاب لباس ورزشی مناسب

در نظر گرفتن فیزیک بدنی و نوع ورزشی که فرد برای انجام دادن انتخاب کرده است، در انتخاب لباس ورزشی مناسب دارای اهمیت است. توجه به مکان ورزش و وضعیت آب و هوایی می‌تواند در خرید یک لباس ورزشی مناسب تأثیر به سزایی داشته باشند.

در بیشتر مواقع افراد به دلیل رسیدن به فصول سرد و یا موانعی که بیشتر برای بانوان است از فضا‌های سرپوشیده و بسته مانند باشگاه یا سالن ورزشی استفاده می‌کنند یا حتی ممکن است شما بخواهید در منزل، ورزش مورد علاقه خود را انجام دهید از این رو انتخاب یک لباس ورزشی مناسب که در هنگام ورزش کردن بتواند مراقبت بهداشتی را برای شما داشته باشد، دارای اولویت است.

اهمیت استفاده از لباس ورزشی

نداشتن لباس ورزشی مناسب در فصول مختلف سال موجب می‌شود تا شما با مشکلاتی مواجه شوید. به طور مثال بالا رفتن بیش از حد مجاز دمای بدن می‌تواند منجر به سکته قلبی شود و یا در فصول سرد نداشتن لباس کافی موجب می‌شود تا سرما بخورید و یا با خشکی ماهیچه‌ها روبرو شوید. در نتیجه، استفاده از لباس ورزشی به شما کمک می‌کند تا در حین انجام تمرینات ورزشی، دمای بدنتان در حالت تعادل باقی بماند.

آشنایی با انواع لباس ورزشی

لباس ورزشی مانند سایر لوازم مورد نیاز برای انجام یک تمرین لذت بخش دارای انواع مختلفی است که توسط برند‌های تجاری گوناگون تولید و به بازار عرضه می‌شوند. اگر لباس خود را دوست داشته باشید با تمایل بیشتر به انجام حرکات ورزشی می‌پردازید. انواع لباس ورزشی زنانه و مردانه با کیفیت‌های متنوع توسط برند‌های مختلف مانند شرافیت تولید و در اختیار ورزشکاران قرار داده می‌شود.

در این قسمت با انواع لباس ورزشی که شما می‌توانید آن‌ها را از طریق سایت شرافیت، عرضه‌کننده بهترین ملزومات مورد نیاز ورزشی خریداری کرده و استفاده کنید.

۱. پیراهن یا تاپ ورزشی

یکی از انواع لباس ورزشی زنانه و مردانه‌ای که افراد می‌توانند به صورت مشترک استفاده کنند پیراهن یا تاپ ورزشی است اما در اکثر موارد بانوان از تاپ‌های ورزشی استفاده می‌کنند. بهترین جنسی که ضمن مراقبت پوستی می‌توان برای این دو محصول در نظر گرفت، الیاف نخ، بامبو و در نهایت پلی استر است.

۲. شلوار یا شلوارک ورزشی

بهترین نوع شلوار یا شلوارک ورزشی، از الیاف با ساختار شبکه‌ای تولید می‌شود که با قابلیت کمر کشسانی ضمن جلوگیری از وارد شدن آسیب بتواند رطوبت را خارج کند.

۳. جوراب ورزشی

جورابی که الیاف آن قابلیت شست و شو داشته باشد و از مقاومت بالایی برخوردار باشد می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده در حین انجام تمرینات ورزشی باشد. علاوه بر این جوراب ورزشی بلندتر از قوزک پا موجب می‌شود تا از پا در برابر آسیب‌ها محافظت کند.

۴. کفش ورزشی

کفش ورزشی در هنگام ورزش کردن دارای اهمیت به سزایی است. چنانچه در هنگام ورزش، کفش مناسب نداشته باشید ضمن وارد شدن آسیب به زانو و مفاصل موجب می‌شود تا قوزک پا چرخیده و در نهایت آسیب‌های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. توجه به اندازه و میزان انعطاف‌پذیری کفش ورزشی از جمله پارامتر‌هایی است که در هنگام خرید کفش ورزشی باید به آن توجه داشته باشید.

ویژگی یک لباس ورزشی مناسب

همان‌طور که گفته شد، شرایط آب و هوایی و مکان ورزشی می‌تواند در انتخاب لباس ورزشی نقش مؤثری داشته باشند. استفاده از لباس ورزشی مناسب فارغ از نوع آن (زنانه یا مردانه) به منظور حفظ سلامت دارای اهمیت است.

سبک بودن لباس، داشتن احساس راحتی در آن، جلوگیری از تعریق شدید بدن و زیبا جلوه دادن اندام از جمله ویژگی‌هایی است که یک لباس ورزشی مناسب می‌تواند داشته باشد. وجود تنوع در فروشگاه‌های مختلف موجب می‌شود تا شما در انتخاب آن‌ها دچار سردرگمی شوید، چنانچه قصد خرید لباس ورزشی دارید می‌توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین شرافیت، یک خرید مطمئن و مقرون به‌صرفه را ضمن مشاهده تمامی محصولات و بررسی قیمت‌ها داشته باشید.

از جمله فاکتور‌هایی که در هنگام انتخاب لباس ورزشی مناسب باید در نظر گرفت شامل موارد زیر است:

  • لباس ورزشی باید به گونه‌ای باشد تا فرد در آن احساس راحتی کند.
  • اندازه مناسب موجب می‌شود تا فرد تمرکز خود را بر روی تمرینات ورزشی بیشتر کند. این اندازه نباید کوچک تر‌ی بزرگ‌تر از سایز واقعی فرد ورزشکار باشد.
  • جلوگیری از عرق سوز شدن بدن و ایجاد بیماری‌های قارچی و پوستی
  • جذب رطوبت و عرق که موجب می‌شود پوست تنفس کرده و بدن را خنک نگه دارد.
  • خاصیت کشسانی مناسبی داشته باشد تا فرد در حین تمرین اذیت نشود.
  • قابلیت انتقال هوای گرم از داخل به سمت بیرون را داشته باشد تا دمای بدن بیشتر از حد مجاز بالا نرود.

استفاده از لباس ورزشی مخصوص

همان طور که می‌دانید هر ورزش، لباس مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال استفاده از لباس فوتبال مناسب برای انجام ورزشی مانند شنا یا اسکی نسیت. یا هنگام استفاده از لوازم بدنسازی و انجام حرکات نمی‌توانید از لباس شمشیرزنی استفاده کنید.

باید دقت داشته باشید مطابق با نوع ورزش انتخابی خود بتوانید لباس ورزشی مناسب را تهیه کنید. انجام حرکات هوازی در ورزش‌هایی مانند ایروبیک و پیلاتس نیاز به لباس‌های ورزشی جذب مانند شلوارک و تاپ‌های ورزشی کوتاه و بلند دارد. انجام ورزش‌هایی مانند بدنسازی، دو، تی آر ایکس و مواردی مشابه که نیزا به حفظ ایمنی دارند، استفاده از اکسسوری ورزشی مناسب مانند محافظ زانو، هدبند و... لازم و ضروری است.

جنس مناسب لباس ورزشی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام خرید و انتخاب لباس ورزشی مناسب به آن توجه شود، جنس پارچه آن است. استفاده از یک لباس ورزشی مرغوب و با کیفیت بالا که در اثر انجام حرکات ورزشی پر تحرک و سخت دچار خرابی نشود می‌تواند کیفیت ورزش کردن را بالا ببرد.

استفاده از الیاف نخ یا پنبه در تولید لباس ورزشی، موجب می‌شود تا ضمن جذب عرق و رطوبت بدن از عرق سوز شدن و قرمزی پوست جلوگیری کند. محافظت از نواحی ویژه در برابر بیماری‌های پوستی و ایجاد قارچ در اثر رطوبت مانند زیر بغل و کشاله ران از جمله ویژگی‌های الیاف نخ و پنبه است. می‌توان گفت بهترین جنس لباس ورزشی از نخ یا پنبه است. علاوه بر این سبک بودن این نوع الیاف کمک می‌کند تا فرد به راحتی حرکات ورزشی را انجام دهد.

الیاف مصنوعی مانند نایلون اگرچه دارای طول عمر بیشتری نسبت به الیاف طبیعی هستند اما به دلیل عدم قدرت جذب رطوبت نمی‌توانند از پوست و بدن در برابر تعریق زیاد محافظت کنند و ممکن است فرد با بیماری‌های پوستی مواجه شود. از طرفی در صورت تعریق شدید بدن، لباس ورزشی با الیاف مصنوعی موجب می‌شود تا عرق کردن تشدید شده و لباس شما بوی بدی به خود بگیرد.

نگهداری از لباس ورزشی

لباس ورزشی استفاده شده در باشگاه به دلیل تماس با سطوح مختلف در سالن ورزشی و تعریق بدن دچار آلودگی می‌شود. نیاز است تا هنگام برگشت به منزل حتماً لباس‌های ورزشی را از ساک خود خارج کنید و در اولین فرصت آن‌ها را بشویید.

نگه داشتن لباس‌های مرطوب و کثیف داخل ساک ورزشی باعث تولید باکتری و قارچ شده و در نهایت مشکلات پوستی را به همراه خواهد داشت. معمولاً جنس لباس‌های ورزشی به نحوی است که پروک نمی‌شوند پس به راحتی آن‌ها را پس از باشگاه، با مایع لباسشویی شسته و در فضای باز و زیر نور خورشید آویزان کنید تا از انتقال آلودگی و ایجاد بود بد جلوگیری شود.

استفاده از اکسسوری ورزشی

در کنار خرید لباس ورزشی شما می‌توانید از لوازم جانبی که با نام اکسسوری ورزشی در بازار شناخته می‌شوند نیز استفاده کنید. شرافیت، به عنوان بهترین برند لباس ورزشی در کشور از جمله شناخته شده‌ترین فروشگاه‌هایی است که با عرضه اکسسوری ورزشی مانند هدبند، اسکارف، کلاه، کوله ورزشی به شما کمک می‌کند تا از ورزش کردن خود نهایت لذت را ببرید.

هدبند ورزشی: اکسسوری مورد علاقه مردان در هنگام ورزش است. مو‌های بلند و تعریق شدید می‌تواند موجب آزار شما در حین ورزش کردن شوند از این رو بستن هدبند به شما کمک می‌کند تا با نگهداری مو‌ها از ایجاد تعریق جلوگیری کنید. اندازه و میزان ضخامت هدبند ورزشی در هنگام خرید این اکسسوری وزشی دارای اهمیت است.

اسکارف یا دستمال سر: بیشترین کاربرد آن در هنگام پیاده روی، کوهنوردی و طبیعت گردی است. جنس اسکارف‌ها معمولاً از نوع نخ و پنبه است تا هنگام استفاده از آن بتوان از عرق کردن در روز‌های گرم و انجام حرکات ورزشی پر تحرک جلوگیری کرد. یکی دیگر از موارد استفاده از دستمال سر یا اسکارف، در مواقع مواجه شدن با آلودگی و گردو غبار به صورت ماسک است. اسکارف به صورت چند منظوره در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود.

کلاه ورزشی: شاید داشتن کلاه ورزشی به عنوان یک اکسسوری ورزشی از نظر برخی افراد چندان ضروری نباشد اما استفاده از آن در برخی ورزش‌ها مانند تنیس در فضای باز، پیاده روی و دویدن روزانه به افراد کمک می‌کند تا در برابر اشعه‌های نور خورشید از چشمان و پوست صورت خود محافظت کنند.

کوله ورزشی: همه ورزشکاران و علاقه‌مندان به استفاده از باشگاه یا سالن‌های ورزشی به منظور حمل و نگه‌داری از وسایل خود نیاز به یک کوله ورزشی دارند. تهیه و خرید این اکسسوری ورزشی باید با در نظر گرفتن وسایل دیگر از جمله لباس ورزشی، کفش، کلاه، دستکش و... انجام شود تا بتوانید از آن استفاده بهینه داشته باشید. بهترین کوله‌های ورزشی از جنس پلی استر هستند که مقاومت بالایی در برابر وزن زیاد و شرایط آب و هوایی مختلف دارند.

نکات مهم در خرید اکسسوری ورزشی

با توجه به اینکه هر ورزش دارای اکسسوری‌های خاص خود است اما موارد گفته شده در این مقاله بین تمامی ورزش‌ها به صورت مشترک قابل استفاده هستند. از این رو در هنگام خرید اکسسوری ورزشی باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید با صرف هزینه یک خرید بهینه و مقرون به صرفه داشته باشید.

کیفیت اکسوری: یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند بتوانید از اکسسوری ورزشی خود به صورت طولانی مدت با عملکرد مناسب استفاده کنید، کیفیت ان است. هر چند وسایل ورزشی با کیفیت‌های متنوع در بازار موجود هستند شما با صرف هزینه‌ای بیشتر و خرید یک محصول استاندارد از لحاظ کیفیتی می‌توانید از آن استفاده بیشتری داشته باشید.

دوام و استحکام اکسسوری: کیفیت خوب محصولات از دوام و استحکام آن‌ها به دست می‌آید. میزان مقاومت و دوام اکسسوری در برابر تحمل فشار‌ها و نیرو‌های وارد آمده هر چه بیشتر باشد، طول عمر آن نیز بیشتر خواهد بود.

مناسب برای ورزش: شما باید در نظر داشته باشید اکسسوری ورزشی خریداری شده حتماً با هدف و ورزش مورد علاقه شما همخوانی داشته باشد. ارزیابی و بررسی تجهیزات ورزشی به شما کمک می‌کند تا مطابق با نیاز خود بتوانید یک خرید صحیح داشته باشید.

قیمت اکسسوری: قبل از انتخاب و خرید یک اکسسوری، داشتن آگاهی نسبت به قیمت آن از جمله مهم‌ترین فاکتور‌ها در هنگام خرید است. همیشه قیمت بالا نشانه کیفیت مناسب نیست. به همین علت شما باید با توجه به میزان بودجه خود، خرید را انجام دهید. مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین مانند شرافیت به شما کمک می‌کند تا ضمن بررسی قیمت‌ها بتوانید با مشاهده تصاویر و نظرات افراد استفاده‌کننده یک خرید مطمئن را داشته باشید.

کلام آخر

تهیه لباس ورزشی مناسب و استفاد از اکسسوری ورزشی از مواردی هستند که در ورزش باید مورد توجه قرار گیرند. فروشگاه آنلاین شرافیت، به عنوان بهترین برند لباس ورزشی کشور توانسته است در کمتر از یک دهه از فعالیت خود، انواع لباس ورزشی، اکسسوری و لوازم بدنسازی با کیفیت و دوام بالا را تولید و در اختیار ورزشکاران قرار دهد. استفاده از لباس ورزشی شرافیت علاوه بر تضمین سلامت پوست موجب زیباتر شدن اندام شما نیز می‌شود.