درآمد نیم میلیون دلاری فدراسیون فوتبال از یک بازی دوستانه

گروه ورزشی الف،   4010227101

درآمد واقعی فدراسیون فوتبال از برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی با کانادا مشخص شد.

 
به گزارش  فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان طبق هماهنگی با فدراسیون فوتبال کانادا قرار است 15 خرداد اولین دیدار دوستانه خود پیش از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در ونکوور مقابل این تیم انجام بدهد.

در روزهای اخیر اخبار زیادی در مورد درآمد تیم ملی از برگزاری این بازی دوستانه و هزینه پرواز به کانادا برای فدراسیون‌نشین‌ها مطرح شده است.

طبق پیگیری‌های خبرنگار ورزشی فارس، ظاهرا فدراسیون فوتبال که از طریق روابط بین‌الملل خود به صورت مستقیم با کانادا وارد مذاکره شده، برای این مسابقه درآمدی بالای 400 هزار دلار (در حدود نیم میلیون دلار)خواهد داشت که حدود 200 هزار دلار از این مبلغ صرف هزینه رفت و برگشت به کانادا می‌شود. البته طبق قرارداد کشور میزبان تعهد کرده هزینه اقامت تیم ملی ایران در کانادا را پرداخت کند‌.

فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از ورود واسطه‌ها در برگزاری این دیدار حاضر نشد پیشنهاد دریافت 300 هزار دلار از این مسابقه را‌‌‌‌‌‌‌‌ قبول کند، زیرا در این حالت احتمال داشت به جز هزینه 200 هزار دلاری برای رفت و برگشت به کانادا، 100 هزار دلار در اختیار شرکت واسطه قرار بگیرد و به این ترتیب درآمدی به فدراسیون نمی‌رسید.

از طرفی برخی کشورهایی که فدراسیون برای برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی در ماه‌های اخیر وارد مذاکره شده بود، در شرایطی که در جام جهانی 2022 قطر هم حضور ندارند، خواستار دریافت مبلغ یک میلیون دلار شده بودند که همین موضوع سبب شد از بین گزینه‌های موجود کانادا که بهترین شرایط را برای برگزاری دیدار دوستانه با شرایط دراگان اسکوچیچ داشت، انتخاب شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌