با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح انجام شد افتتاح کارخانه تولید پهپاد ابابیل ۲ در تاجیکستان  

گروه سیاسی الف،   4010227063 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارخانه تولید پهپاد تمام ایرانی ابابیل۲ صبح امروز با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد شیر علی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.

افتتاح کارخانه تولید پهپاد ابابیل ۲ در تاجیکستان  

به گزارش ایسنا، در راستای تقویت و توسعه همکاری‌های ‌مشترک دفاعی و نظامی بین دو کشور، کارخانه تولید پهپاد ابابیل ۲ با همت و تلاش متخصصان صنایع دفاعی  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور سرلشکر باقری و شیرعلی میرزا وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه کشور تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی توانسته در تمام ابعاد نظامی و دفاعی به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین رشد قابل توجهی داشته باشد، گفت: امروز در جایگاهی هستیم که می توانیم علاوه بر رفع نیازهای داخلی به کشورهای هم‌پیمان و دوست در جهت افزایش امنیت و صلح پایدار، تجهیزات نظامی صادر کنیم.

 رییس ستاد کل نیروهای مسلح  افتتاح تولید کارخانه ابابیل ۲ در تاجیکستان را نقطه عطفی در همکاری‌های نظامی بین دو کشور  عنوان کرد و افزود: انشالله در آینده شاهد افزایش همکاری‌ها و تعاملات بیشتر از تمام سطوح دفاعی نظامی بین دو کشور ایران و تاجیکستان خواهیم بود. در پایان کلید نمادین افتتاح کارخانه و گواهینامه پایان دوره آموزشی به فرمانده و کارکنان نیروی هوایی تاجیکستان اهداء شد.

در ادامه سرلشکر باقری در راستای همکاری‌های دوجانبه پیرامون مسائل امنیتی و مرزبانی دوکشور، با سپهبد سیمومین یتیم‌اف رییس کمیته امنیتی دولتی جمهوری تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

تقویت توان دفاعی و نظامی در راستای هم‌افزایی و همکاری هرچه بیشتر در مرزهای مشترک و همچنین موضوعات و تحولات منطقه و افغانستان از مهمترین محورهای این گفتگو بود. طرفین بر ادامه تعاملات و رایزنی ها و نشست های تخصصی پیرامون مسائل‌ منطقه ای و فیمابین تاکید کردند.