چرا جاده هراز مسدود شد؟

گروه اقتصادی الف،   4010226017

در پی انسداد محور هراز از دو روز گذشته و ادامه داشتن آن تا پایان هفته جاری، رییس اداره بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چرایی این انسداد را اعلام کرد و گفت: اگر نیاز باشد زمان بازگشایی به تعویق خواهد افتاد.

چرا جاده هراز مسدود شد؟

به گزارش ایسنا، شنبه گذشته، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه به دلیل اجرای عملیات کارگاه جاده‌ای در محور هراز، این جاده کوهستانی تا چهارشنبه هفته جاری (۲۸ اردیبهشت ماه) مسدود خواهد بود. در این اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های کشور آمده بود که به دلیل انجام عملیات احداث یک دستگاه آب رو و کانال هدایت آب و تیرگذاری پل استراباکو در محور هراز و در حدفاصل پارک جنگلی آمل تا پیچ ابتهاج، این محور در بازه زمانی مذکور با انسداد موقت مواجه خواهد شد.

حبیب جمشیدی –رییس اداره بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در این باره به ایسنا گفت: همواره انسداد محور به دو صورت از سوی سازمان راهداری اتفاق می‌افتد، یکی اینکه ممکن است بر اثر حادثه طبیعی مانند سیل، زلزله، رانش یا اتفاق طبیعی این چنینی انسداد صورت گیرد که به آن بحران می گوییم. در این صورت باید سریعا نسبت به آن واکنش نشان داد و مشکل را برطرف کرد.

وی افزود: برخی دیگر از انسدادهای صورت گرفته به نام کارگاه عملیات جاده ای است و پیش از آن، اطلاع رسانی‌های لازم درباره انسداد صورت می‌گیرد. این انسداد در محور هراز نیز جزو انسدادهای از پیش برنامه‌ریزی شده است که برای انجام عملیاتی به آن نیاز داشتیم.

رییس اداره بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در این انسداد به دلیل اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور می خواهد پلی را در محور هراز و در محدوده پیچ ابتهاج احداث کند، درخواست داشت تا در شرایطی عملیات کارگاه جاده‌ای انجام دهد و بستر جاده را بشکافد که تردد خودرو برقرار نباشد چرا که ممکن نبود. بنابراین برای انجام این عملیات کارگاهی به حدود یک هفته زمان نیاز داشت و ما هم محور هراز را مسدود اعلام کردیم.

جمشیدی اظهار کرد: در حال حاضر عملیات شکافتن جاده انجام شده و بر اساس وعده‌ای که شرکت ساخت داده است، در روز چهارشنبه عملیات کارگاه جاده‌ای برای احداث این پل به اتمام خواهد رسید و محور هراز بازگشایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر این عملیات کارگاه جاده‌ای طولانی‌تر شود آیا باز هم محور هراز مسدود خواهد بود، گفت: اگر بنا به دلایلی اجرای این طرح و احداث پل به تعویق یا تاخیر بیافتد، پیش از اتمام مهلت به ما اعلام خواهد شد و در آن صورت، انسداد محور هراز تمدید می‌شود.