حداد عادل: امروز هرکسی یک تلفن همراه دارد، کش کار از دست همه در رفته است!

گروه سیاسی الف،   4010223042 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: ما اول انقلاب فکر می‌کردیم اگر رادیو و تلویزیون دست ما باشد، تمام است. امروز در دنیا هرکسی یک تلفن همراه دستش است و کش کار از دست همه در رفته و حتی متدینین و انقلابی‌ها تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و جنگ، جنگ ادراکی شده است. این‌ها کار تشکیلاتی می‌خواهد تا مدیریت شود.

حداد عادل: امروز هرکسی یک تلفن همراه دارد، کش کار از دست همه در رفته  است!

به گزارش ایسنا، غلامعلی حداد عادل در دومین روز از نخستین نشست کشوری حزب «نسل نو» با توصیه به این‌که کارهایتان را برای خدا انجام دهید، گفت: اگر برای خدا کار کنید، خدا هم کمکتان می‌کند. روی کار برای خدا حساس باشید. این امر در همه جا مخصوصا عالم سیاست لازم است زیرا در این عالم شیطان حضور دارد. عالم سیاست لغزشگاه آدم است خیلی‌ها تا قبل از ورود به این عرصه آدم خوبی هستند اما با ورودشان به این عرصه پایشان می‌لغزد. اگر کار خدایی نکنید، حیات بی‌نهایت پس از مرگ، از دستتان می‌رود.

وی با بیان این‌که ما در زمانی زندگی می‌کنیم که بیش از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، گفت: من از نسل نو نیستم ولی به نسل نو علاقه دارم. ما روزهای اول انقلاب را به یاد می‌آوریم که آن موقع نسل نو بودیم، بنده به عنوان کسی که از سال ۴۱ که امام پرچم نهضت را در قم برافراشت و شاهد این قضیه بودم و در راهپیمایی عاشورای ۱۳۴۲ شرکت داشتم، می‌گویم هرچه زمان گذشته اعتقاد بنده به درستی راه امام بیشتر شده است. یک آموزه سیاسی امام این بود که به غرب اعتماد و اتکا نکنید و اتکای شما به خدا و مردم خودتان باشد و این فکر امام بود که او را از مارکسیست‌ها، قوم‌گرایان و... جدا کرد.

حدادعادل با طرح این پرسش که ما در این ۴۳ سال از غرب چه دیدیم؟ ادامه داد: امروز دنیا چه از دست این کشورهای به ظاهر متمدن می‌کشد؟ ۴۰ سال پیش به دلیل فاصله‌ای که بین ایران و غرب بود شناخت غرب آسان نبود و هرکس به آن‌جا می‌رفت دهانش از تعجب باز می‌ماند. ۱۰۰ سال پیش عده‌ای روشنفکر می‌گفتند راه نجات ما این است که از فرق سر تا ناخن پا فرنگی شویم اما امروز آن چیزی که امثال امام در خشت خام می‌دیدند را جوان‌ها باید در آینه ببینند. کدام یک از ادعاهای غرب حقیقت دارد؟ ما وقتی راجع به غرب فکر می‌کنیم می‌بینیم یک تاریخ استعماری دارد که خیلی سیاه است اما فکر می‌کنیم بعد از جنگ جهانی دوم دنیا عوض شده است که باید بگویم غرب عوض نشده و ماهیت آن، همان ماهیت استعماری است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان این‌که امروز غرب با سازمان‌های بین‌المللی دنیا را تصرف می‌کند، گفت: درست است که به ظاهر استقلالی به کشورها دادند اما روحیه استعماری و استکباری برجای است و انقلاب اسلامی در برابر این روحیه ایستاده و موفق هم بوده است. شما ببینید با مردم یمن و فلسطین چه کردند؟ من حیرت می‌کنم چطور ممکن است یک انسانی وجدان سالم داشته باشد و مدافع رفتار غرب باشد؟ پس پرهیز از غرب‌گرایی که آموزه امام بود در آیینه حوادث این روزگار بیشتر آشکار شد و شمایی که نسل نو هستید باید بیشتر در این راه ثابت‌قدم باشید. قدر این انقلاب را بیشتر بدانید و بدانید چه اتفاقی در کشور افتاده و چه گوهری به نام «استقلال» به دستتان رسیده است.

حدادعادل با بیان این‌که این انقلاب از ابتدا مردمی بوده و بقایش نیز مردمی است، گفت: جنگ نیز با حضور مردم اداره شد. یک انقلابی که تا این حد مردمی است نمی‌تواند بدون تشکیلات باشد. پس یک تشکیلات سیاسی ضرورت دارد. بنده به عنوان این‌که رسما عضو یک حزب نیستم خودم را عضو همه احزاب و خادم همه می‌دانم و از زمانی که فهمیدم دوستان به دنبال تشکیل حزب «نسل نو» هستند از آن پشتیبانی کردم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: خیلی‌ها وقتی به تشکیلات سیاسی فکر می‌کنند، کارویژه آن را انتخابات می‌دانند و فقط موقع انتخابات فعال می‌شوند. انتخابات یکی از وظایف تشکیلات سیاسی است. پیروزی در انتخابات هم شرط لازم موفقیت نه شرط کافی است. یک تشکیلات سیاسی باید به فردای پیروزی در انتخابات هم فکر کند. بنده به شما عرض می‌کنم امروز انقلاب قویا به نیروی سیاسی کارآمد برای اداره کشور نیاز دارد.

وی افزود: اخیرا در خدمت یکی از برادران موفق در انقلاب بودم که می‌گفت ضعف دولت‌ها چه اصلاح‌طلب چه اصولگرا در اجرا است. دولت‌ها یک ستاد بزرگ هستند با یک صف ضعیف، مثلا همین موضوع اصلاح یارانه‌ها را ببینید، بنده در درستی این کار تردید ندارم. از دولت قبل هم فهمیدیم این ارز ترجیحی فساد می‌آورد و بنده از چند سال پیش این را گفته بودم که می‌شود به تولیدکننده ارز ۴۲۰۰ بدهی و خواهش کنی حتما به تولید کالاهای اساسی بپرداز. بنده گفتم حتی اگر ارز ۴۲۰۰ داده می‌شود باید توزیع آن را خودتان به دست بگیرید که این کار را نکردند و الان تکلیف میلیاردها دلار از ارز ترجیحی مشخص نیست. پس تردیدی در درستی حذف ارز ترجیحی نیست اما الان در اجرا مشکل داریم.

حدادعادل با اشاره به حسن و عیب کار تشکیلاتی بیان کرد: حسن کار تشکیلاتی هم‌افزایی است، همان که می‌گوید یک دست صدا ندارد. امروز بدانید وضع رسانه در دنیا به کلی با ۳۰ سال پیش متفاوت شده. ما اول انقلاب فکر می‌کردیم اگر رادیو و تلویزیون دست ما باشد، تمام است. امروز در دنیا هرکسی یک تلفن همراه دستش است و کش کار از دست همه در رفته و حتی متدینین و انقلابی‌ها تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و جنگ، جنگ ادراکی شده است. این‌ها کار تشکیلاتی می‌خواهد تا مدیریت شود.

وی ادامه داد: یکی از معایب کار تشکیلاتی، تعصب است. این آفت بزرگی است. من صریح به شما عرض کنم که عیبی ندارد تشکیلات نیروهایی تربیت کند که مسئولیتی به عهده بگیرد اما عیب این‌جا است که من چیزی درست کنم اما بفهمم پست و مقامی به فردی از تشکیلات دیگری داده شده و بدون این‌که آن فرد عیبی داشته باشد از این کار ناراحت شوم. هروقت این اتفاق افتاد بدانید این تشکیلات، بت شما شده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پایان گفت: این‌طور نباشیم که هروقت در انتخابات شکست می‌خوریم باهم متحد شویم و هر وقت پیروز شدیم متفرق شویم. ما یک بار در سال ۸۳ در مجلس پیروز شدیم اما ببینید چطور بعد از آن دچار تفرقه شدیم. حالا که در ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ پیروز شدیم نباید به جان هم بیفتیم. متاسفانه جریان‌های سیاسی در خانه انقلابی و اصولگرایی هستند که مبنای کار خودشان را بر تضاد گذاشتند و همیشه دنبال این هستند برای این‌که خودشان را جلوه دهند همه انتقادات را متوجه یک نفر می‌کنند. همیشه می‌خواهند موجودیت خودشان را با تخریب یک نفر اثبات کنند پس مراقب باشید موجب تقرقه نشوید.