بورل: مذاکرات با ایران به زودی از سر گرفته می‌شود

گروه سیاسی الف،   4010223041

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مثبت توصیف کردن سفر معاونش به تهران، گفت این سفر اجازه از سرگیری مذاکرات با ایران را داد.

بورل: مذاکرات با ایران به زودی از سر گرفته می‌شود

به گزارش فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) از ادامه پیدا کردن مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در آینده نزدیک خبر داد.

بورل در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه سران گروه ۷، گفت سفر «انریکه مورا» به تهران «بسیار مثبت» بود و مذاکرات با ایران به‌زودی از سر گرفته می‌شود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی در این‌باره توضیح داد: «مذاکرات هسته‌ای با ایران تعلیق شده بود، اما سفر هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به ایران اجازه از سرگیری مذاکرات را داد».

این مقام ارشد اروپایی با ابراز امیدواری نسبت به در دسترس بودن حصول توافق بین ایران و طرف‌های غربی در وین، اظهار داشت: «چشم‌انداز رسیدن به یک توافق نهایی وجود دارد».

«انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین روز چهارشنبه برای دومین بار در سال جدید شمسی به تهران آمد و با «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار کرد.

این سفر در پی توافق اخیر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بورل صورت گرفت.

پیش از اظهارات امروز بورل نیز، «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران گفت که موضوعاتی همچنان به صورت حل نشده در مذاکرات وین باقی مانده است اما شانس احیای برجام وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

مذاکرات در وین بین هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس و فرانسه و روسیه و چین و آلمان) به همراه آمریکا برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران و احیای برجام، ۱۱ مارس (۲۱ اسفند ماه) دچار وقفه شد و هنوز بسیاری از مسائل و موضوعات به صورت حل نشده باقی مانده است و مقام‌های ایرانی گفته‌اند که تا زمانیکه این موضوعات رفع نشود، عجله‌ای برای توافق با غرب ندارند.