جزئیات شیوه جدید فروش خودرو از هفته آینده

گروه اقتصادی الف،   4010217115 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: از هفته آینده اولین فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو  را خواهیم داشت.

جزئیات شیوه جدید فروش خودرو از هفته آینده

به گزارش مهر، عبدالله توکلی لاهیجانی در یک بخش خبری در مورد سامانه فروش یکپارچه خودرو، گفت: از خودروسازان می‌خواهیم که به کسب و کار اصلی خود که تولید خودرو است بپردازند و با مکانیسم عرضه شفاف در سامانه یکپارچه فروش، هرگونه شائبه‌ای را درباره بازارسازی‌های کاذب که در ذهن مردم ایجاد شده است را برطرف کنند.

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با بیان اینکه زیرساخت عرضه خودرو در سامانه متمرکز فراهم شده است، افزود: وزرات صمت از خودروسازان خواسته است تا توان عرضه خود را به صورت شفاف اعلام کنند تا بتوانیم در هفته آینده در سامانه متمرکز عرضه خودرو (سامانه یکپارچه فروش خودرو) عرضه شفاف انجام شود.

وی با بیان اینکه از هفته آینده اولین فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو را خواهیم داشت، بیان کرد: از مزیت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو آن است که بیش از آنچه توان تولید خودروساز است فروش صورت نگیرد و تعهداتی که فراتر از توان است اتفاق نیفتد، بلکه بر اساس همان تعدادی که مجوز فروش داده می‌شود، فروش فوری و پیش فروش انجام شود و به عبارتی در عرضه خودروها شفافیت ایجاد شود.

توکلی لاهیجانی افزود: خودروسازان بخش خصوصی نیز از طریق این سامانه خودروهای خود را عرضه خواهند کرد.

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت افزود: شائبه‌ای وجود داشت، مبنی بر اینکه خودروسازان بخش خصوصی بازارهایی را ایجاد می‌کنند و در آن بازارها به قیمت‌های گزاف خودرو فروخته می‌شود و برخی از غوغاسازی‌هایی که در روزهای اخیر اتفاق افتاده ناشی از همین مساله است.

وی بیان کرد: شفاف‌سازی ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد، اما وزارت صمت مطابق دستور رئیس جمهور این شفافیت را به نفع مصرف کننده واقعی انجام می‌دهد و باید خودروسازان در سال تولید دانش بنیان به کسب و کار اصلی خود که تولید خودرو است متمرکز شوند.