اعتراف مقام اماراتی: رفتار غرب دوگانه است

گروه جهان الف،   4010217105

سپهبد « ضاحی خلفان » معاون رئیس پلیس دُبی و از چهره های سرشناس عرب که اظهاراتش گاهی جنجال به پا می کند با انتشار سلسله توئیت هایی، با به چالش کشیدن رفتار دوگانه غرب در مواجهه با اتفاقات جهان اعتراف کرد که او پس از سپری کردن عمری ۷۰ ساله درباره غرب و آمریکا اشتباه کرده است.


 به گزارش ایرنا، «ضاحی خلفان» معاون رئیس پلیس دُبی در این توئیت‌ها که امروز (شنبه) در رسانه‌های عربی بازتاب گسترده داشت، نوشت: من از طریق خواندن کتاب در مورد غرب زیاد مطالعه کردم و از آن خوشم می‌آمد اما تاریخ به تنهایی به من ثابت کرده است که آنچه نوشته شده اکنون خلاف واقع است و دلیل، آن چیزی است که ما از گستاخی علیه شهروندان روسیه می‌بینیم. 

وی در این توئیت‌ها با طرح سوالات متعدد درباره تفاوت رفتار غرب با روسیه و آمریکا در حساب کاربری خود نوشت: هر که بخواهد روسیه را در صحنه بین المللی به حاشیه ببرد، اشتباه می‌کند. ملت روسیه ملت بزرگی است. ای کسانی که تاریخ نمی‌خوانید. 

وی تاکید کرد که بحران اوکراین و روسیه همه سازمان‌های حقوق بشری را برملا کرد، اقداماتی که علیه شهروندان روسیه در کشورهای مدعی تمدن، توسعه و پیشرفت انجام شده، عمل (ناعادلانه) است و اینکه به رغم آن، ما هیچ اعتراضی از این سازمان‌ها علیه مصادره غیرقانونی ثروت، پول و دارایی شهروندان روسیه توسط برخی از افراد نشنیدیم. 

ضاحی خلفان افزود: عراقی‌ها برای نجاتشان از دست صدام از آمریکا کمک خواستند، پس آمریکا وارد عمل شد و نتیجه آن میلیون‌ها کشته، آواره و مهاجر از عراق بود و حتی یک مجازات از سوی غرب علیه آمریکا اجرا نشد. آخرین استدلال این بود که عراق امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر، روسیه امروز می‌بیند که اوکراین به شهروندان روسیه حمله می‌کند و این یعنی اوکراین امنیت ملی روسیه را تهدید می‌کند و با آنکه تنها چند هزار نفر تاکنون در جنگ روسیه و اوکراین کشته شده‌اند با این وجود، اروپای آزاد و آمریکا موضعی گرفتند که شدیدترین تحریم‌ها علیه روسیه اعمال شد. 

معاون رئیس پلیس دبی ادامه داد: ای غرب چرا آمریکا را برای جنگ با عراق مجازات نکردید… آیا نژاد عرب غیر از نژاد انسان است؟ 

وی افزود: این چه معنی می‌دهد که شما اینقدر برای جنگ با اوکراین علیه روسیه شدید و زمانی که آمریکا در حال جنگ با عراق بود اینطور نبودید؟ 

معاون رئیس پلیس دبی ادامه داد: من بالای هفتاد سال سن دارم و در این مدت غرب را نمونه می‌دیدم اما امروز به این تفکر کافر شدم، 

وی ادامه داد: یک ضرب المثل اماراتی می‌گوید… طول عمر، اشتها را سیر می‌کند. . ما غرب را الگو می‌دیدیم… ظاهراً فریب خوردیم. 

ضاحی خلفان افزود: "وقتی جنگ در هر جایی رخ می‌دهد، علاقانه نیست که به شعله‌ور شدن بیشتر آن کمک کنیم بلکه عاقلانه است که شعله‌های آن را خاموش کنیم. . من از طریق خواندن کتاب در مورد غرب زیاد مطالعه کردم و از آن خوشم می‌آمد اما تاریخ به تنهایی به من ثابت کرده است که آنچه نوشته شده اکنون خلاف واقع است و دلیل، آن چیزی است که ما از گستاخی علیه شهروندان روسیه می‌بینیم. 

وی ادامه داد: من هیچ شناختی از هیچ فرد روسی یا رابطه‌ای با آن‌ها ندارم، من هرگز به روسیه یا شوری سابق سفر نکرده‌ام اما در طول تاریخ کارنامه روس‌ها در نجات اروپا از بحران پر از فداکاری است. 

 خلفان گفت: اگر رهبران غرب امروز روسیه را همان چیزی می‌خواستند که برای خود می‌خواهند، جنگ اوکراین و روسیه رخ نمی‌داد… این به نفع جهان نیست که تنها یک ابرقدرت روی زمین وجود داشته باشد و سرنوشت آن را کنترل کند. . تعدد نیروها… ثبات جهانی را قوی‌تر می‌کند. 

وی ادامه داد: واقعاً چند رئیس جمهور آمریکا دیده‌ام که اولین چیزی که پس از پیروزی در انتخابات در مقابل جهان می‌گویند، حمله به روسیه و چین است… اما من نشنیدم که رئیس جمهور چین یا روسیه پس از انتخابش به آمریکا حمله کند. . و این از استکبار آمریکاست، می‌بینید…؟ من از علم سیاست شناخت کمی دارم. 

معاون پلیس دبی افزود: من رهبری را دوست دارم که در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری در کشورش سخنرانی کند و در آن بر تمایل خود برای همکاری با همه کشورها اعم از کوچک و بزرگ با ایجاد همکاری‌های بین المللی بیشتر تاکید کند.  

وی ادامه داد: هر کس می‌خواهد روسیه به او احترام بگذارد، به روسیه احترام بگذارد… هر کس می‌خواهد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به او احترام بگذارد، به پوتین احترام بگذارد… احترام یک طرفه نیست. . این کاری است که برخی انجام می‌دهند.