نصف درآمد نفت از صادرات میوه!

گروه اقتصادی الف،   4010215006 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس اتحادیه بارفروشان تهران مدعی است اگر کشاورزی به روز ، علمی و ارگانیک شود و جهاد کشاورزی در این راستا کمک های لازم را انجام دهد ، به اندازه نصف درآمد نفت از میوه درآمدزایی و ارزآوری خواهیم کرد.

نصف درآمد نفت از صادرات میوه!

مصطفی دارایی نژاد با تاکید بر اینکه وزارت کشاورزی باید صفر تا صد کاشت محصول را متقبل شود گفت: جهاد کشاورزی باید آموزش های لازم را به کشاورز بدهد.سم، بذر و کود مجانی را تامین کند و نظارت مجانی انجام دهد و در قبال این کار ۱۵ درصد از سود صادرات را از آن دولت کند.

به گفته وی با این روش بیش از سه برابر هزینه ای را که دولت برای بذر و کود کرده، به دولت باز می‌گردد.

دارایی نژاد یادآور: شد خوشبختانه جهاد کشاورزی قصد همکاری با کارشناسان و استفاده از نظرات کارشناسی آنها را دارد که در اینصورت اتفاق های خوبی برای حوزه کشاورزی خواهد افتاد.

موقعیت چابهار برای کاشت موز 

رییس اتحادیه بارفروشان تهران  با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات موز از کشور خارج می شود،اضافه کرد: در چابهار شرایط مناسب برای کشت موز وجود دارد فقط کافیست دولت زمین و امکانات را در اختیار بگذارد تا نیاز داخل کشور را خودمان کشت کنیم که علاوه بر اشتغال زایی ،در طول چندسال به سودآوری خوبی هم میرسیم.

دارایی نژاد  تصریح کرد: هند هم چند سالی است که کشاورزان خود را آموزش داده تا موز بکارند. وقتی خودمان می توانیم این کار را انجام دهیم چرا از هند وارد کنیم. در این خصوص با وزارتخانه کشاورزی جلسه داشتیم قرار بر این شد که پیگیری‌های لازم انجام شود و جلسات لازم گذاشته شود

وی درباره استانداردهای مختلف کشورها برای واردات میوه که چندی پیش در رسانه های کشور مطرح شد گفت: زمانی که بخواهید مثلا به کشور روسیه صادرات داشته باشید باید به جای خرید سم و کود از کشورهای دیگری مثل چین از خود روسیه خرید کنید که دیگر نتواند بهانه بیاورد و استاندارهای مدنظر آن کشور هم رعایت شده باشد.

او تاکید کرد: صادر کننده ها و وزارت امور خارجه باید به این نکته توجه کنند.برای مثال درترکیه وزارت امور خارجه این کشور است که به رایزنی با کشورهای مختلف برای صادرات می پردازد و وقتی قراردادی بسته می شود چون طبق قرارداد متناسب با استانداردهای آنها کاشت انجام شده و سم و کود هم از همان کشور ها بوده، دیگر نمی توانند بهانه بیاورند. زمانی که ما با سم چینی به کشورهای اروپایی و یا حتی حوزه خلیج فارس محصولات میفرستیم،مشخص است که محصول ما را قبول نمی کنند.