سفیر روس: سفارت ما در واشنگتن عملا محاصره است

گروه جهان الف،   4010129108

دیپلمات ارشد روسیه در آمریکا گفته سفارت کشورش در آمریکا عملاً محاصره است.

سفیر روس: سفارت ما در واشنگتن عملا محاصره است

به گزارش فارس، «اناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در واشنگتن گفته مقام‌های دولت «جو بایدن» همزمان با اخراج دیپلمات‌های روس عملاً از دیدار با او اجتناب می‌کنند.

آنتونوف گفت: «صادقانه بگویم، ما در محاصره هستیم. وقتی من به واشنگتن آمدم، پیشنهادم استفاده از واژه "بهبود" درباره اهدافم برای روابط [آمریکا و روسیه] بود. الان ترجیح می‌دهم از لغت "ایجاد ثبات" استفاده کنم.»

این دیپلمات روسیه‌ای تصریح کرد که سفارت در حال حاضر با دولت بایدن تنها تماس‌های «فنی» یا تماس‌هایی در سطح پایین دارد. آنتونوف همچنین تصریح کرد نامه‌های او خطاب به سناتورها و قانونگذاران مجلس نمایندگان رد شده‌اند. او گفت این وضعیت نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد.

وی تأکید کرد: «ما قرار است در موضوعات مختلف همکاری کنیم. حتی در شرایط فعلی هم دشوار است بتوان تصور کرد می‌توان مشکلات ثبات راهبردی، تغییرات جوی، ویروس کرونا، مبارزه علیه تروریسم، مبارزه با اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی را می‌توان بون تعامل ایالات متحده و روسیه حل کرد.»

این دیپلمات اضافه کرد: «شما باید تصمیم بگیرید ما برای شما که هستیم. شریکتان حساب می‌شویم، رقیبتان یا دشمنتان. از نظر من، هنوز اطمینان دارم که ما باید شریک باشیم. سابق بر این می‌گفتم که ما شریک هستیم. الان شریک نیستیم. این مایه تأسف است.»

پایگاه خبری پولیتکو که این مصاحبه را به آنتونوف انجام داده نوشته در حال حاضر ۱۷۰ دیپلمات و کارکنان سفارت در سفارتخانه حضور دارند. از مه ۲۰۲۱، نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارکنان سفارت اخراج شده‌اند.