استعلام و پرداخت خلافی به صورت آنی با پلاک

گزارش بازرگانی،   4010120091 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

افرادی که خلافی خودروی خود را پرداخت می‌کنند معمولا به دو دسته تقسیم می‌شوند، ابتدا افرادی که هر ماه برای استعلام و پرداخت خلافی اقدام می‌کنند تا میزان خلافی آن‌ها از حدی بالاتر نرود اما دسته دوم، افرادی هستند که خلافی خود را صرفا در گلوگاه‌های قانونی مانند ترخیص خودرو یا تغییرات در سند پرداخت می‌کنند که معمولا مبلغ قابل توجهی است. تاپ سوپر اپلیکیشن وابسته به بانک پارسیان این خدمات را با نظارت پلیس راهور و براساس آخرین تغییرات سال 1401 در اختیار کاربران قرار داده است.

بهترین روش استعلام و پرداخت خلافی

تا سال‌ها تنها روش استعلام و پرداخت خلافی مراجعه به پلیس + 10 بود، صف‌های طولانی و بعضا قطع بودن سیستم از آن دسته چالش‌هایی بود که پرداخت خلافی را به یک فرایند سخت تبدیل می‌کرد، همین دلیل به همراه امکان ابتلا به ویروس کرونا کافی بود تا پرداخت خلافی پشت گوش انداخته شود که سرآمد آن انباشته شدن مبلغ خلافی و احتمال انتقال خودرو به پارکینگ بود.



امکان استعلام و پرداخت خلافی در اپلیکیشن‌ها و سوپر اپلیکیشن‌های پرداختی اتفاقی ایده‌آل بود تا فرایند استعلام و پرداخت خلافی آسان‌تر شود اما همین فرایند هم با چالش‌هایی همراه بود که از مهم‌ترین این چالش‌ها می‌توانیم به موراد زیر اشاره کنیم:

  1. امکان استعلام و پرداخت خلافی با پلاک وجود نداشت و لازم بود تا شماره سریال یا کد VIN وارد شود؛
  2. سیستم عموما با قطعی همراه بود و امکان پاسخ به نیاز کاربران در لحظه وجود نداشت؛
  3. امکان پرداخت هر قبض به‌صورت موردی وجود نداشت و شما باید کل صورت حساب را پرداخت می‌کردید؛
  4. مورد بسیار مهم نحوه تسویه حساب بود که به واسطه دستی بودن سیستم ناجا بین 1 الی 2 هفته فرایند ثبت پرداختی‌ها در ناجا زمان می‌برد، یعنی امکان صفر کردن خلافی و ترخیص در لحظه خوردو وجود نداشت؛
  5. امکان نمایش تصاویر تخلفات دوربینی در لیست استعلام مهیا نبود که این موضوع سبب افزایش اعتراض به جرائم می‌شد.

نحوه استعلام و پرداخت خلافی در سال 1401

مشکلاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم دلیل کافی بود تا بهترین روش پرداخت خلافی همان مراجعه حضوری به پلیس + 10 باشد زیرا تسویه حساب در لحظه از مهم‌ترین نیازهای کاربران در خصوص پرداخت خلافی بود تا کاربران بتوانند در لحظه خلافی خود را در سایت ناجا صفر کنند و امکان ترخیص خودرو وجود داشته باشد.

در ماه‌های 1400، سوپر اپلیکیشن تاپ و چند اپلیکیشن دیگر با همکاری پلیس راهور ناجا شرایطی را محیا کردند که در آن شما می‌توانید پس از استعلام خلافی، با پرداخت مبلغ خلافی در لحظه خلافی خود را صفر کنید.

در این روش استعلام و پرداخت خلافی تمامی فرایند‌ها صرفا با پلاک خودرو انجام می‌شود. نمایش تصویر در جرائم دوربینی و امکان پرداخت موردی و تسویه در لحظه از مهم‌ترین ویژگی‌های جدیدترین روش استعلام و پرداخت خلافی است.

استعلام و پرداخت خلافی با پلاک در سوپر اپلیکیشن تاپ

فرایند استعلام و پرداخت خلافی در تاپ در کامل‌ترین حالت ممکن در اختیار کاربران محترم قرار دارد تا براساس نیاز و شرایط خود خلافی خود را پرداخت کنند. در این قسمت به 3 حالت ممکن برای استعلام و پرداخت خلافی می‌پردازیم:

استعلام و پرداخت خلافی با پلاک + تصویر و قابلیت پرداخت موردی (نیازمند احراز هویت)

شرایط و ویژگی‌های استعلام و پرداخت اینترنتی خلافی در این روش به صورت زیر است:

  1. کارمزد 5200 تومان
  2. تسویه آنی در سامانه راهور ناجا
  3. نمایش جزئیات خلافی
  4. نمایش تصویر خلافی (دوربینی)
  5. امکان تسویه موردی یا یکجا
  6. نیازمند اهراز هویت در سامانه ناجا

در این روش شما پس از پرداخت کارمزد نیاز به احراز هویت دارید، یعنی کد ملی صاحب پلاک با کد ملی صاحب خط که در تاپ ثبت نام کرده است یکسان باشد که این فرایند توسط ناجا صورت می‌گیرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این روش پرداختی قابلیت پرداخت موردی و از آن مهم‌تر تسویه حساب آنی است تا در صورت نیاز بتوانید در لحظه برای صفر کردن خلافی و ترخیص خوردو اقدام کنید.

استعلام و پرداخت خلافی با پلاک بصورت یکجا بدون نیاز به احراز هویت

  1. شرایط و ویژگی‌های استعلام و پرداخت اینترنتی خلافی در این روش به صورت زیر است:
  2. کارمزد 5200 تومان
  3. تسویه آنی در سامانه راهور ناجا
  4. عدم نیاز به احراز هویت
  5. بدون نمایش جزئیات
  6. امکان پرداخت صرفا به‌صورت یکجا

در این روش شما بدون نیاز به احراز هویت می‌توانید پس از استعلام کل مبلغ، خلافی خود را به‌صورت یکجا پرداخت کنید. تنها تفاوت این روش با روش پرداختی قبلی امکان پرداخت یا عدم پرداخت به‌صورت موردی است ولی به‌طور کلی در این روش مبلغ خلافی به‌صورت آنی در سیستم راهور ناجا ثبت می‌شود.

پرداخت خلافی با شناسه قبض و شناسه پرداخت

شرایط و ویژگی‌های پرداخت خلافی ماشین در این روش به صورت زیر است:

  1. بدون کارمزد
  2. نیازمند شناسه قبض و پرداخت
  3. تسویه آنی در سامانه راهور ناجا
  4. بدون نیاز به احراز هویت

در این روش شما می‌توانید جریمه خود را براساس شناسه پرداخت یا شناسه قبض مندرج در قبض کاغذی یا پیامک پرداخت کنید تا در لحظه در سیستم ناجا ثبت شود.

تاپ، سوپر اپلیکیشن قدرت گرفته از بانک پارسیان

پشتیبانی بانک پارسیان از سوپر اپلیکیشن تاپ در کنار 2318، پشتیبانی همیشه پاسخگوی تاپ به‌همراه جوایز ارزنده دلایل کافی هستند تا تاپ با اپلیکیشن و وب سایت خود بهترین روش برای استعلام و پرداخت خلافی با پلاک باشد.

برای بهره‌مندی از ده‌ها خدمات کاربردی تاپ مانند کارت به کارت، موجودی، شارژ و اینترنت و خدمات خودرویی کافیست تا سوپر اپلیکیشن تاپ را به یکی از روش‌های زیر دانلود کنید:

کاربران ios: کاربرانی که تلفن همراه آن‌ها از ios پشتیبانی می‌کنند می‌تواند با مراجعه به وب سایت از نسخه وب اپلیکیشن تاپ استفاده کنند.

کاربران اندروید: این کاربران هم علاوه‌بر وب سایت تاپ می‌توانند با مراجعه به google play برای دانلود جدیدترین نسخه تاپ اقدام کنند، البته که خدمات تاپ علاوه ‌بر اپلیکیشن در وب سایت تاپ هم در اختیار کاربران است.