رئیس پلیس فتا خبر داد؛ سرقت ۴۰۰ میلیون تومانی از کیف پول الکترونیکی شاکی

گروه اجتماعی الف،   4010118028

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به سرقت کیف پول دیجیتالی مشتری خود کرده بود، خبر داد.

به گزارa مهر به نقل از پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه کیف پول الکترونیکی وی مورد سرقت قرار گرفته، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

سرهنگ گودرزی اظهار داشت: با توجه به اظهارات مالباخته و همچنین سرعت عمل کارشناسان پلیس فتا، سرنخهایی از هویت متهم به دست آمد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که سارق فردی به جز تعمیرکار موبایل گوشی تلفن همراه هوشمند شاکی نبوده و به دلیل بی دقتی مالباخته در نگهداری کیف پول رمز ارز و عدم گذاردن رمز روی برنامه‌های کاربردی گوشی تلفن همراه متأسفانه کیف پول دیجیتالی وی توسط تعمیر کار گوشی تلفن همراه خالی شده است که این اهمال کاری شاکی؛ تعمیرکار موبایل را وسوسه کرده و موجودی کیف پول دیجیتال وی را خالی و این سرقت موصوف را رقم زده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت افزود: متهم پس از تشریفات قضائی در یک عملیات غافلگیرانه به همراه ادله دیجیتالی مرتبط با سرقت موصوف دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول ادامه داد: متهم در مواجهه با اسناد و مدارک فنی موجود به سرقت معادل ۴۰۰ میلیون تومانی ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی این شهروند اعتراف و در نهایت بعد از تشکیل پرونده به همراه مستندات جهت کسب تکلیف نهایی به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با بیان اینکه افرادی که در حوزه خرید و فروش یا نگهداری ارزهای دیجیتال بدون دانش کافی و با غفلت از امنیت آن وارد می‌شوند باید بدانند که ورود به دنیای ارز رمزها دانش و تخصص خود را می‌طلبد و هرگونه بی دقتی یا اعتماد در این خصوص مساوی با از دست رفتن سرمایه آنها می‌باشد.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان داشت: شهروندان عزیز در صورت بروز مشکل و یا مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.irموارد را مطرح تا اقدامات و راهنمایی‌های لازم صورت پذیرد .

 
کد خبر 5461391