قالیباف: «طرح شفافیت آرای نمایندگان» در صحن علنی بررسی می شود

گروه سیاسی الف،   4010115043

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:طرح شفافیت آرای نمایندگان در ماه مبارک رمضان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

قالیباف: «طرح شفافیت آرای نمایندگان» در صحن علنی بررسی می شود

به گزارش ایرنا، سلمان اسحاقی در نشست علنی امروز- دوشنبه ۱۵ فروردین ماه- مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: امروز در مورد اصلاح آیین نامه داخلی بحث می کنیم همه شهادت  می دهیم که مجلس یازدهم بستر قوانین را به گونه ای برای مردم فراهم می کند که  طی سال آینده این اقدامات برای مردم ملموس  باشد.

نماینده مردم قائنات گفت:  مردم منتظر یک اصلاح  از آیین نامه داخلی هستند که لازم است  به آن توجه شود  و آن  بحث شفافیت آرای نمایندگان است اگر بحث شفافیت  را قبل از بررسی آیین نامه داخلی به آن توجه می‌کردیم، می‌توانستیم بحث اصلاح ساختار بودجه را  در قالب شفافیت انجام دهیم.

اسحاقی اضافه کرد:مردم توقع دارند قبل از همه موارد، شفافیت در دستور کار قرار گیرد است  اگر در مورد اصلاح ساختار بودجه گام‌های مهمی برداشته می‌شود تکیه گاه این اصلاح شفافیت خواهد بود. مردم  می‌خواهند از بحث کارشناسی نمایندگان در تصویب لوایح، طرح‌ها و موضوعات بودجه با خبر شوند.

 محمد باقر قالیباف در واکنش به اظهارات نماینده قائنات گفت: ما در تعیین دستور جلسه علنی مجلس ،بحث مربوط به شفافیت را در دستور  گذاشتیم  انشالله در همین ماه مبارک رمضان موضوع شفافیت در صحن  علنی بررسی خواهد شد.