تکذیب سرقت اطلاعات سامانه اداره کتاب توسط معاون فرهنگی وزیر ارشاد

گروه فرهنگی الف،   4010111059

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر که سامانه اداره کتاب از هفته آینده دوباره آغاز به کار خواهد کرد، گفت: هیچ اطلاعاتی از این سامانه به سرقت نرفته و تخلیه نشده است.

به گزارش فارس، یاسراحمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص زمان فعالیت مجدد سامانه دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (اداره کتاب) توضیح داد و گفت: پس از حمله سایبری به سامانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاران فنی، کارشناسان و مشاوران کار فشرده و متراکمی را برای رفع این اختلال آغاز کردند و موفق به بازیابی اطلاعات سامانه اداره کتاب شدند.

اطلاعاتی از سامانه اداره کتاب سرقت نشده است

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همه اطلاعات بازگردانده شدند و هیچ اطلاعاتی از این سامانه به سرقت نرفته و تخلیه نشده است. با انتقال اطلاعات به سرور جدید از ابتدای هفته آینده امکان فعالیت مجدد این سامانه برقرار خواهد شد و ناشران می‌توانند کتاب‌های خود را بارگذاری و فرآیند دریافت مجوز را پیگیری کنند.

وی در ادامه گفت: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تدابیری اندیشیده شد تا برای جبران زمان از دست رفته، فرآیند بررسی و صدور مجوز کتاب با سرعت بیشتری طی شود و ناشران با مشکلی مواجه نشوند.

احمدوند در پایان افزود: البته سامانه‌های خانه کتاب و ادبیات ایران از جمله سامانه اختصاص شابک، از ابتدا حملات را دفع کرده بود و بدون مشکل در حال خدمت‌رسانی به مراجعه کنندگان است.