نماینده تهران در مجلس در گفتگو با الف: تعامل با شرق و همسایگان تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند 

گروه سیاسی الف،   4010111015 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط تحریم باید بتوانیم ارتباطات مؤثر با چین، روسیه، قطر و همسایگان ایران را حفظ کنیم چرا که تعامل با این کشورها تحریم ها را بی اثر خواهد کرد.

تعامل با شرق و همسایگان تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند 

مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون تلفیق بودجه در گفت وگو با الف درباره روابط متقابل اقتصادی با کشورهای غیر غربی، اظهار کرد: نباید همه ظرفیت های دیپلماسی را معطوف به غرب کنیم. این مسأله بسیار حائز اهمیت است که بتوانیم با همه کشورهای غربی و شرقی و نیز کشورهای همسایه، ارتباطات راهبردی مؤثری داشته باشیم. 

وی  با بیان اینکه ما باید بتوانیم روابط اقتصادی متناسبی را تعریف کنیم، ادامه داد:  برقراری روابط اقتصادی با این کشورها به ما کمک می کند تا بتوانیم از ظرفیت های مختلف کشوراستفاده کنیم. مثلا اگر در جریان تحریم، ارتباط ما با غرب دچار اختلال شود، بتوانیم ارتباطات مؤثر خود را با کشورهای چین، روسیه، ترکمنستان، روسیه و قطر حفظ کنیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اهمیت ارتباط با کشور چین اشاره کرد، گفت: با توجه به اینکه کشور چین، کشور پهناور و بزرگی است، و در حوزه تکنولوژی، فناوری و سرمایه گذاری و همچنین در پروژه‌های نفت و گاز به ما کمک زیادی کرده است، لازم است که ارتباط مؤثری با این کشور داشته باشیم.

شریعتی نیاسر در پایان به سفر ماه گذشته رییس جمهور به قطر اشاره کرد و گفت: سفر رییس جمهور به قطر و نیز ارتباط ایران با کشورهای غیر غربی همچون چین، می تواند تحریم‌‌های غرب و آمریکا را بی اثر کند و فضای جدیدی برای مناسبت‌های جمهوری اسلامی با دیگر کشورها فراهم کند.