وزیر اقتصاد: كاهش تورم نقطه ای از ۶ ماه پیش آغاز شده است

گروه اقتصادی الف،   4010106019

خاندوزی گفت: در ۶ ماه گذشته شاهد كاهش نرخ تورم در كشور بودیم ولی تا حد ایده آل خیلی فاصله داریم.

وزیر اقتصاد: كاهش تورم نقطه ای از ۶ ماه پیش آغاز شده است

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، به نقل از رادیو اقتصاد، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با برنامه قرن نو اقتصاد نو این رادیو از ثبات اقتصادی و كنترل تورم در بازار خبر داد و گفت : در ماه های گذشته مجموع سیاست های پولی و مالی كه باعث افزایش نرخ تورم می شد را كنترل كرده و همین امر موجب كاهش درصدی از نرخ تورم شد.

وی همچنان گفت: كاهش پنج درصدی نرخ مالیات در سال ۱۴۰۱ نیز نشانه وقوف دولت بر اهمیت تولید است.

وی اظهار داشت: وزارت اقتصاد به جد به تسهیل مسیر پیش روی تولید كنندگان برای پرداختن به رسالتی كه در راستای توسعه كشور بر عهده گرفته اند، نه به عنوان یك انتخاب، بلكه ضرورت، باور دارد.

سید احسان خاندوزی افزود: در قرن جدید با توجه به شعار امسال به سمت اقتصاد دانش بنیان و اشتغال زایی پیش خواهیم رفت.

او گفت : از سه روزپیش ۵ درصد نرخ مالیات بر عملكرد شركتهای تولید كننده كاهش پیدا كرده است و محاسبات با ۵ درصد لحاظ خواهد شد تا فضا برای تنفس و مشوق هایی بیشتر برای تولید كنندگان باشد و به تبع آن موانع و شكایت شود.
وزیر اقتصاد افزود : در خصوص تحقق شفافیت، نسل جدید نسلی است كه با این ادبیات عجین شده است بعضی اوقات هزینه ها را خواهند پرداخت و با شفاف سازی بیشتر به آینده امیدوارتر هستیم.

او همچنین افزود: در اسفند ماه سال گذشته دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری از تمام وزاری اقتصادی خواسته تا شركت ها را شفاف كنند از جمله رفاه، نفت و گاز و این وظیفه به وزارت اقتصاد محول شده است .

سید احسان خاندوزی اضافه كرد: موضوع مهم دیروز جلسه هیئت دولت خرید تضمینی گندم برای كشاورزان بوده است ولو اینكه بارمالی برای دولت داشته باشد.

وزیر اقتصاد در پایان در خصوص بهرمندی از ظرفیت دانش بنیان خاطر نشان كرد: وزارت اقتصاد بسیاری از كارهای اجرایی در گمرك ، مالیات ، بیمه و حتی بانكی را به شركت های دانش بنیان محول خواهد كرد و دولت به دنبال قوی تر كردن شركت های دانش بنیان است تا جوانان متخصص و به عنوان نهال های جوان به درختان قوی و تنومند تبدیل شوند .