وزیر امور خارجه: آمادگی ایران برای تامین اقلام مورد نیاز لبنان

گروه سیاسی الف،   4010105048 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است در یک تعامل شفاف و آشکار با لبنان، اقلام مورد علاقه و مورد نیاز این کشور را در زمینه‌های خدمات فنی و مهندسی، تولیدات صنعتی و انرژی تامین کند.

وزیر امور خارجه: آمادگی ایران برای تامین اقلام مورد نیاز لبنان

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (جمعه) در نشست مشترکی با جمعی از فرهیختگان، علما، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی، رهبران احزاب، چهره‌های علمی، روسای مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، وزرا و نمایندگان کنونی و سابق مجلس و نویسندگان و فعالان برجسته رسانه‌ای لبنان حضور یافت.

 در این نشست، امیرعبداللهیان ضمن تبیین محورهای مهم سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریح دیدگاه‌های کشورمان در خصوص تحولات منطقه‌ای، اوضاع افغانستان، یمن، فلسطین، محور مقاومت و اوکراین، مذاکرات وین و همچنین روند گفتگوهای ایران و عربستان پرداخت.

 وزیر امور خارجه با برشمردن بخشی از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در یک تعامل شفاف و آشکار با لبنان، اقلام مورد علاقه و مورد نیاز این کشور را در زمینه‌های خدمات فنی و مهندسی، تولیدات صنعتی و انرژی تامین کند.

وی افزود: ما آمادگی داریم در زمینه‌های خدمات درمانی، دارو و تجهیزات پزشکی و سایر نیازهای اساسی لبنان به این کشور کمک کنیم.

 در این نشست شخصیت‌های لبنانی نیز با تمجید از نقش جمهوری اسلامی ایران و حمایت های کشورمان از این کشور و مقاومت لبنانی از مواضع منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران تقدیر به عمل آوردند. طرف‌های لبنانی دیدگاه‌های خود در زمینه‌های منطقه‌ای، خصومت رژیم صهیونیستی و آمریکا با لبنان و مواضع کشورهای عربی در قبال لبنان پرداختند و پیشنهاداتی را در زمینه چگونگی گسترش و تعمیق همکاری های دو کشور مطرح کردند.