عملیات استشهادی النقب محاسبات رژیم صهیونیستی را به هم زد

گروه سیاسی الف،   4010104041

«محمد حماده» سخنگوی جنبش حماس در قدس اظهار داشت که عملیات استشهادی بئر السبع در زمانی بسیار حساس برای رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد.

عملیات استشهادی النقب محاسبات رژیم صهیونیستی را به هم زد

به گزارش العالم، سخنگوی حماس در برنامه مع الحدث گفت: زمان عملیات مذکور از این جهت حساس بود که رژیم صهیونیستی در حالت آماده باش سیاسی، نظامی و امنیتی برای مهار چیزی است که انتظار وقوع آن را در ماه رمضان دارد، آن هم پس از آنکه مصر از رئیس جمهور رژیم صهیونیستی استقبال کرده و از دولت هایی که روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی سازی کرده اند برای سفر به مصر و گفتگو درخصوص قضایای مختلف دعوت به عمل آورده است.

حماده افزود: سربازان رژیم اشغالگر در کرانه غربی و قدس در حالت آماده باش بالا قرار گرفته اند. علاوه بر آن، بازداشت فلسطینی ها شدت بیشتری گرفته و تعداد زیادی نیروهای صهیونیستی در مناطق تماس کرانه باختری و قدس اشغالی با شهرک های صهیونیست نشین مستقر شده اند.

سخنگوی حماس خاطرنشان کرد: چشم اشغالگران به قدس و کرانه خیره شده بود تا اینکه این عملیات از نقب انجام شد و به دو دلیل عملیاتی متفاوت به شمار می رود: نخست اینکه اشغالگران نگرانند پس از جلب توجه آنها به سمت النقب، حوادث دیگری در قدس اتفاق بیافتد. دوم اینکه آنها گمان می کردند با نقشه مهاجرت دادن مردم النقب و از داخل اراضی اشغالی، برنامه هایشان به صورت عادی جلو می رود و با مخالفت روبرو نخواهد شد. از این رو عملیات النقب رژیم صهیونیستی را شوکه کرد زیرا اهالی این منطقه به صورت قهرمانانه ای با اشغالگران مقابله کردند و ثابت کردند که النقب بخشی از فلسطین است و آنها از اراضی خود چشم پوشی نخواهند کرد.

عصر سه شنبه"محمد غالب ابو القیعا" از اهالی روستای حوره در منطقه النقب، با خودروی شخصی خود چند صهیونیست را زیر گرفته و سپس با سلاح سرد به ساکنان صهیونیست شهرک بئرالسبع حمله کرد. در نتیجه این عملیات استشهادی که بئر السبع نام دارد، چهار صهیونیست کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

این جوان فلسطینی نیز توسط صهیونیست‌ها مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.